10:55, 5 грудня 2018 р.
Здали по 1700 «на підвищення тарифів»: уся правда про «війну» перевізників
Днями на апаратну нараду у Полтавському міськвиконкомі прийшли з пікетом маршрутники. Вони вимагали підвищення вартості проїзду вдвічі – до 8 гривень. За словами водіїв нинішніх заробітків не вистачає навіть на технічне обслуговування авто і заправку.
Чи так це насправді? На умовах анонімності ми поговорили з водієм, який перевозить пасажирів на одному з міських маршрутів.
– Дмитре (ми змінили ім’я чоловіка), яка причина пікету водіїв у міській раді?
–Ну, по-перше, самі водії б туди нізащо не пішли. Їх змусили «хазяї» (власники маршрутів, - ред.) Зараз стало насправді не вигідно працювати: якщо раніше я завжди в кінці дня мав готівкою в кармані близько 2,5 тисяч гривень, то зараз ледь 900 нашкребеться. Це вже зовсім край. А ще треба ж ремонтуватися, заправлятися.
– Так а як же щомісячна компенсація за перевезення пільговиків?
–Де вона? Її хтось отримував? Покажіть мені, я не знаю жодного водія, який отримав ці гроші. Все осідає в кишенях кількох людей.
– Ви вірите в те, що в Полтаві можливо підвищити вартість проїзду до 8 гривень?
–Гроші «на підвищення тарифів» з нас вже зібрали, по 1700 гривень здав кожен водій.
– В якому сенсі «на підвищення»?
–Ну ми так завжди робимо. Все життя здавали, і минулого разу, коли розглядали підвищення до 5 гривень, ми здавали «на антимонопольний комітет», щоб прийняли потрібне нам рішення. Тепер всі скинулися теж.
– А кому мають передати ці гроші?
–Цього я не знаю. Ну, очевидно, людині, яка буде просувати ідею підвищення тарифів у владних кабінетах і серед полтавців.
Виходить досить кругленька сума, якщо порахувати внески усіх водіїв Полтави, кілька сотень тисяч гривень. Цікаво, кому вона призначається? До речі, за словами Дмитра, ідея електронного квитка також зовсім не тішить полтавських маршрутників, оскільки тоді готівки «на кармані» у водіїв не залишиться взагалі.
До речі, у Житомирі молоді громадські активісти, які прийшли у владу в мерії, поступово вирішили транспортну проблему міста. Раніше громадський транспорт Житомира, як і Полтави, був повністю під контролем кількох приватних перевізників, а місто наповнене маршрутками. Ось як вирішують проблему:
- Почали поступово замінювати приватних перевізників на комунальний транспорт (за два роки кількість маршруток зменшилася з 230 до 160);
- Встановили GPS-трекери та на основі даних моніторингу запустили пікові маршрути, тобто у ранкові та вечірні години транспорт почав їздити частіше;
- Запустили сервіс для смс-скарг від пасажирів, а також систему зворотного зв'язку через онлайн-сервіс оцінки якості обслуговування Revizion. Перевірки перевізників організовували на основі цих даних;
- Встановили понад 50 сучасних зупинок громадського транспорту. Ці зупинки обладнані контейнерами для роздільного збору сміття, безкоштовним інтернетом та електронним табло з графіком руху транспорту. Лише цього року на 13 зупинках крім електронних моніторів встановили Wi-Fi-роутери, USB-зарядки та камери спостереження, під'єднані до міської системи безпеки;
- У квітні 2018 року для Житомира купили 17 нових автобусів "МАЗ". А минулого тижня Житомир підписав договір з ЄБРР на купівлю 50 нових тролейбусів;
- У 2018 році в Житомирі запровадили нічні маршрути. Вони починають курсувати з 21 години і працюють до першої ночі з півгодинним інтервалом руху;
- Принцип оплати роботи перевізників за кілометраж, а не за кількість пасажирів, запозичили у Європі, де він успішно працює в кількох країнах. Перевізники перестали сприймати пасажирів як п'ять гривень
По темі: Маршрутники проти пільговиків: у Полтаві провокують соціальний конфлікт
Скільки отримали полтавські перевізники за перевезення пільговиків у жовтні?
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
09:16, 7 грудня
10:32, 3 грудня
11:21, 5 грудня
19:00, 10 грудня
19:00, 10 грудня
live comments feed...