16:20, 15 серпня 2018 р.
Надійне джерело
Маршрутники проти пільговиків: у Полтаві провокують соціальний конфлікт
20 липня 2018 року Полтавська міська рада затвердила Програму компенсаційних виплат перевізникам за пільговий проїзд електротранспортом та автомобільним транспортом окремих категорій громадян Полтави. Як пояснює додаток до цього рішення, Програма має зберегти безоплатний проїзд у міському транспорті громадянам, які мають на це право. Обсяг фінансування Програми – 40000000 гривень.
Тобто, з міського бюджету серед перевізників розподілять 40 мільйонів гривень за пільгове перевезення окремих категорій громадян у міському електро- та автотранспорті, а саме:
- пенсіонерів за віком
- учасників бойових дій;
- постраждалих учасників Революції Гідності;
- осіб з інвалідністю внаслідок війни;
- реабілітованих осіб, які стали особами з інвалідністю внаслідок репресій або є пенсіонерами;
- учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1,2 категорії;
- дітей, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою;
- ветеранів військової служби;
- ветеранів органів внутрішніх справ;
- ветеранів Національної поліції;
- ветеранів податкової міліції;
- ветеранів державної пожежної охорони;
- ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України;
- ветеранів служби цивільного захисту;
- ветеранів Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України;
- батьків військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісти під час проходження військової служби;
- дітей з багатодітних сімей;
- дітей з інвалідністю;
- осіб з інвалідністю 1 групи;
- осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю 1 групи або дітей з інвалідністю;
- осіб з інвалідністю 2 групи;
- осіб з інвалідністю 3 групи.
Як йдеться у документі, «виконання зазначеної Програми забезпечить скоординовані дії міської влади, розпорядників коштів та підприємств-перевізників з надання послуг із безкоштовного перевезення пільгових категорій громадян».
Варто зазначити, що прийняттю цього рішення міськрадою передувала постанова Кабінету міністрів України про монетизацію пільг на проїзд, відповідно до якої кожне місто мало визначитися, чи виплачувати пільговикам щомісяця певну суму компенсації проїзду, чи заплатити все відразу перевізникам, які мали б потім перевозити безкоштовно громадян, які мають право пільгового проїзду.
Ми поговорили з Олександром Кудацьким, депутатом Полтавської міської ради і членом комісії з питань розвитку культури, освіти, фізкультури, спорту та молодіжної політики, підтримки ветеранів війни та учасників АТО, соціального захисту населення, охорони здоров’я, материнства і дитинства. Саме на цю постійну депутатську комісію покладено обов’язок контролю за виконанням рішення.
– Сума компенсації з міського бюджету розподілена між усіма перевізниками Полтави: і «Полтаваелектроавтотрансом» (тролейбуси – ред.), і усіма приватними перевізниками (маршрутки та автобуси – ред.). Але, на мій погляд, краще було б монетизувати пільги і виплачувати їх пільговикам на спеціальну картку, якою можна було б розраховуватися у транспорті.
Тож, виходить, що усі пільговики Полтави віднині мають право безкоштовного проїзду у транспорті? Так, коли міська влада отримає усі розрахунки коефіцієнту співвідношення кількості пільговиків та пасажирів, які самі оплачують проїзд, і розподілить кошти серед перевізників. Але вже зараз пільговики почали вимагати безкоштовного проїзду від водіїв, які від цього зовсім не в захваті:
– Наприкінці липня усіх водіїв зібрав власник і повідомив, що віднині ми повинні перевозити безкоштовно усіх пільговиків. І сказав, що за це буде відповідна грошова компенсація. Вже майже місяць я безкоштовно везу по 15-20 пільговиків в одну сторону, а у ранкові години авто просто повністю «набивається» пільговиками, тобто, у цей час я їжджу практично безкоштовно.
Про це розповідає О., водій маршрутки у південному напрямку. Більше О. просив нас не повідомляти, щоб не наразитися на гнів власника маршруту. Маршрутом нашого водія, як і ще 50 маршрутами міста, володіє одіозний Юрій Лупаєнко – хазяїн спочатку ПП «ЛЮГ», потім «Люкс-Полтава 2009», підозрюваний у підкупі посадовців, силовиків, а 31 січня 2018 року затриманий під час дачі хабара керівнику патрульної поліції Полтавської області. Але проблеми з законом не завадили власнику ТОВ «Люкс-Полтава 2009» вже в квітні 2108 року виграти конкурс серед перевізників на обслуговування маршрутів №№ 2, 4, 5, 22, 46 та 21. Останні два – «найжирніші» – кільцевий через Інститут зв’язку та просто кільцевий.
– Щоб отримати ці маршрути, усі водії Лупаєнка мали скинутися по 10 000 гривень, – продовжує О. – Але усі ми працюємо у нього нелегально – ніхто не працевлаштований офіційно, я навіть не маю змоги сплачувати податки до Пенсійного фонду. Він «орендує» у нас автомобілі за 1000 гривень на місяць, але цих грошей жоден з нас не бачив. Натомість, ми повинні сплачувати хазяїну по 9000 гривень на місяць за те, що працюємо на його маршруті. Щодня я заправляюся на 1500 гривень, ремонт автомобіля цього місяця коштував 18000 гривень. І зараз, коли нас змусили перевозити усіх пільговиків безкоштовно, ніхто навіть не натякає на якусь компенсацію. Просто усіх зібрали і наказали возити безоплатно. Я на межі нервового зриву, насправді, бо зараз несу величезні збитки. Окрім мене мало таких, хто возить пільговиків безкоштовно, здебільшого, усі відмовляються. А пільговики починають сваритися, погрожувати, кажуть, що міська влада все нам компенсує. А нам ніхто нічого не виплатив поки що. Ми не знаємо що робити, нам треба якось годувати наші родини. Тому, якщо нічого не зміниться до 20 серпня, ми будемо звертатися до правоохоронців чи телеканалів за допомогою.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
11:54, 10 жовтня
live comments feed...