• Головна
  • Чому горять автобуси? Частина 5. Таємні аудіозаписи конкурсного комітету
16:21, 11 вересня 2014 р.

Чому горять автобуси? Частина 5. Таємні аудіозаписи конкурсного комітету

У попередніх публікаціях ми показували незаконність рішень конкурсного комітету ОДА, який розподіляв перевізників на обласних маршрутах.

Ці публікації ґрунтувалися на інформації, яку ми отримали з протоколів засідань цих конкурсів 10 квітня і 8 липня 2014 року і позапланового засідання 24 квітня 2014 року.

З чого все почалося?

Деякі дані нас насторожили. Якщо один перевізник подавався на кілька маршрутів, то, згідно протоколів, питання конкурсного комітету і відповіді перевізників декілька разів були однаковими. Оскільки в реальності на засіданні такого бути не могло, то ми вирішили запросити у Департаменту інфраструктури та туризму Полтавської ОДА аудіозаписи цих конкурсів. Такі записи робляться в законному порядку. Згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації» ми мали на це право.

Запит було зареєстровано у Полтавській ОДА 20 серпня. Ми чекали.

Згодом з цього Департаменту подзвонили виконавчому директору «Аналітичного центру розвитку громадянського суспільства» Діонісію Капліну (оскільки саме від нього йшов запит). Депутата Полтавської обласної ради запитали: навіщо Вам потрібний цей аудіозапис і які саме дані Ви збираєтеся з нього отримати? Також з ним намагалися домовитися про те, що даний підрозділ просто розповість необхідну інформацію без надання аудіо. Але нам були потрібні файли і на змову з ОДА ми не пішли.

Вже 1-ого вересня ми передзвонили у Департамент. Там нам сказали, що відправили відповідь ще 22-ого серпня. Але ж ми нічого не отримували.

Згодом Департамент таки визнав, що вони не відправляли відповідь і пообіцяв відправити її 2-ого вересня зранку. Те, що вони прострочили з цим уже кілька днів, ми вже не звертали уваги. Нам сказали, що завтра буде аудіозапис.

Довгоочікувана відповідь

2-ого вересня ми отримали відповідь на запит. Наводимо її тут:

«Що стосуєтьсянадання аудіозаписів засідань конкурсного комітету повідомляємо наступне.

Відповідно до пункту 47 Порядку рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.

Відповідно до пункту 49 Порядку рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-дений строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору.

Відповідно до підпункту 1 статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом».

Тобто нам відверто дали відписку. Ще за день до того нам гарантували, що дадуть файли, і раптом Департамент на чолі з директором Сергієм Марчишинцем відмовляються давати цю інформацію.

На наш дзвінок у цю структуру тепер же заявили, що (увага!) «аудіозапис – це не інформація, а процес створення інформації і Закон України «Про доступ до публічної інформації» не стосується таких аудіозаписів». На запитання: чи може простий смертний отримати ці файли, нам твердо відповіли: «Ні».

Сергій Мерчишинець

Сергій Марчишинець

Сергій Марчишинець

Юрист про аудіозапис

Юрій Романов, приватний юрист, з приводу матеріалів цієї статті дає такий коментар:

–   Носій публічної інформації може бути будь-який, а інформація – не лише задокументованою, а й відображеною. Аудіозапис є формою відображення звукової інформації, що закріплюється на відповідному носії, цифровому чи аналоговому. Процесом створення інформації є людська вимова, що записується, а процесом її закріплення – процес фіксації (запису) звуку на носій. За законами фізики і логіки аудіозапис є не процесом створення інформації, а способом закріплення звукової інформації на певному носії.

Отже, звукова інформація, що створена суб'єктом владних повноважень є публічною інформацією, а аудіоносій – засобом закріплення. Документ закріплює письмову інформацію, відеофайл – візуальну, а аудіозапис – звукову. Наприклад, звукозапис судового засідання, який визнається офіційним джерелом інформації з перебігу судового процесу, надається учасникам та може використовуватися як доказ.

Юрій Романов

Юрій Романов

Юрій Романов

Що далі?

Такі дії Департаменту інфраструктури та туризму самі по собі говорять про те, що їм є що приховувати. Адже ненадання інформації, як і у випадку із зарплатами чиновників ОДА – це теж дуже цінна інформація. Тому «Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства» буде звертатися у відповідні інстанції з вимогою отримати ці файли. Вони відкриють нам реальні розмови, запитання та відповіді на цих трьох конкурсах.

У наступній публікації ми покажемо наскільки законним був склад самого цього конкурсного комітету, до якого накопичилося вже скільки зауважень.

«Аналітичний центр розвитку громадського суспільства»

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#автобусы #подпал #Полтава
Оголошення
live comments feed...