• Головна
  • Полтавцям слід навчитись економити. Нові тарифи на воду
14:21, 13 серпня 2014 р.

Полтавцям слід навчитись економити. Нові тарифи на воду

Останнім часом у пересічних мешканців виникає багато питань, пов'язаних з підвищенням тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема на послуги з водопостачання та водовідведення, що надає полтавський водоканал. За роз'ясненнями на цю тему ми звернулися до генерального директора КП «Полтававодоканал» Олега Кретовича.
– Олеже Івановичу, значне зростання тарифів на водопостачання і водовідведення – серйозне випробування для споживачів. Чим обґрунтоване підвищення цін?
– Тема тарифів на водопостачання та водовідведення в сфері ЖКГ завжди була досить болючою та вкрай заполітизованою. Про це свідчить той факт, що економічно обґрунтований тариф на послуги, які надає полтавський водоканал, встановлювався останній раз у 2008 році. У 2011–2012 роках тарифи корегувалися Національною комісією в частині зростання цін на електроенергію. У цей же час, незважаючи на те що тариф для інших категорій споживачів (бюджетні установи, юридичні особи) був у декілька разів вищий, підприємство зазнавало мільйонних збитків, сума яких і зараз сягає 293 млн грн. Ці збитки планувала компенсувати держава за рахунок так званої «різниці в тарифах», але механізм працював недосконало.
Час споживацького ставлення до житлово-комунальної галузі давно минув. На сьогодні – лише прагматичний підхід до управління галуззю надасть можливість вийти з комунальної кризи, створить реальний економічний результат діяльності. Тому тарифи на послуги водопостачання та водовідведення повинні бути економічно обґрунтованими та затвердженими на рівні, не нижчому від собівартості вироблення цих послуг.
20 червня 2014 року Національна комісія, що здійснює Державне регулювання у сфері комунальних послуг, згідно з покладеними на неї обов'язками регулятора, нарешті їх виконала і постановила наступне:
З 1 серпня 2014 року для КП «Полтававодоканал» установлені однакові тарифи для всіх категорій споживачів у таких розмірах:
- 5,844 грн/м3 (з ПДВ) – централізоване водопостачання;
- 4,680 грн/м3 (з ПДВ) – централізоване водовідведення.
Тобто підприємства і бюджетна сфера припиняють субсидувати населення. Частково цим пояснюється зростання тарифу майже у два рази. Проте хочеться зазначити, що наше підприємство має не найбільше зростання тарифів в Україні.
Але на цьому історія не закінчується, оскільки у зв'язку зі внесеними доповненнями до статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (згідно із законом №1198-VII від 10.04.2014 року), КП «Полтававодоканал» є виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).
З огляду на чинне законодавство уряд розробив проект Постанови «Порядок формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)».
Прогнозується, що в цьому році (після затвердження урядом проекту Постанови) для КП «Полтававодоканал» будуть установлені тарифи на постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), тобто тарифи для виконавця таких послуг.
Усі необхідні розрахунки вже інтенсивно готуються фахівцями підприємства.
– Чому повірка квартирних засобів обліку гарячої води з 1 липня 2014 року для споживачів безкоштовна, а повірка засобів холодної води залишається платною?
– Тарифи «Полтаватеплоенерго» на централізоване постачання гарячої води, що введені в дію з 1 липня 2014 року, враховують витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку гарячої води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки. Тобто вартість зазначених робіт не є безкоштовною для споживача через те, що вона відшкодовується за рахунок тарифів на централізоване постачання гарячої води.
У випадку з лічильниками холодної води витрати, пов'язані з їх повіркою, будуть входити саме до складу тарифу на послуги з водопостачання та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових мереж), про який я вже говорив.
– Чи будуть тарифи на централізоване постачання холодної води, водовідведення з використанням внутрішньобудинкових мереж застосовуватися для всіх споживачів з числа населення?
– Ні. Такі тарифи будуть застосовуватися тільки для споживачів багатоквартирних житлових будинків, де «Полтававодоканал» використовує внутрішньобудинкові системи водопостачання та водовідведення.
Що стосується споживачів приватних житлових будинків, то тарифи для них установлені без використання внутрішньобудинкових систем. Для таких споживачів будуть застосовуватися тарифи на централізоване водопостачання, водовідведення, що вводяться в дію з 1 серпня 2014 року. У їх складі не враховані витрати на повірку квартирних засобів обліку холодної води. Тому споживачам приватного сектору доведеться сплачувати за цю роботу окремо від вартості спожитих послуг.
– Нові тарифи змушують замислитись. Що б ви порадили споживачам для того, аби заощадити на послугах водоканалу?
– По-перше, це встановлення квартирних засобів обліку води. Наявні статистичні дані свідчать, що в багатоповерхових будинках з централізованим гарячим водопостачанням споживачі, які отримують воду по лічильниках, у середньому споживають 150 л на добу, тоді як нормативне споживання становить 350 л на добу. За даними нашого абонентського відділу, сьогодні 34% споживачів усе ще не мають приладів обліку води та розраховуються за нормативами водоспоживання. Хотілося б, щоб споживач зрозумів, що, економлячи воду, можна значно зменшити витрати із сімейного бюджету на комунальні послуги.
Якщо говорити про споживачів приватного сектору, а особливо про тих, котрі в літній період поливають присадибні ділянки, то їм слід більш ефективно використовувати дощову воду, встановивши ємності, які б наповнювалися під час дощу водою, що стікає з даху будинку.
Остання порада для споживачів – не використовувати воду бездумно. Простіше кажучи, робити ті самі процедури, що і завжди, але при менших витратах води шляхом більш ефективного її споживання. Також потрібно слідкувати за станом водопровідної арматури, вчасно проводити заміну картриджів, прокладок і т.д.
Установлення сучасних аераторів на змішувачі води теж дасть певну економію, по деяких оцінках вона може сягати до 20%.
Тому, якщо ви виявили витік води на вулиці чи в підвалі, звертайтеся до диспетчерської служби полтавського водоканалу (56-96-00) для можливості оперативного реагування з нашого боку.
– Темою №1, яка хвилює кожного, сьогодні, звичайно, залишається війна із сепаратизмом на Сході України. Багатьом полтавцям врізалась у пам'ять жахлива картинка з Краматорська з довжелезною чергою за питною водою. Наскільки полтавський водоканал готовий забезпечити полтавців питною водою в разі настання критичної ситуації?
– Маю надію, що подібної ситуації в Полтавській області не станеться ніколи, і на Сході України найближчим часом запанує мир та спокій. Але в нашому житті заперечувати будь-які події неможливо, тому повинен вас та всіх полтавців запевнити в тому, що навіть при настанні гіршого сценарію розвитку подій «Полтававодоканал» готовий підтримувати життєдіяльність міста хоча б на мінімально необхідному рівні та забезпечувати населення питною водою. Усі водозабори підприємства є стратегічними об'єктами та перебувають під цілодобовою пильною охороною відповідних служб, які зможуть швидко зреагувати та запобігти небезпеці.
Насамкінець хочу побажати полтавцям мирного неба, злагоди в родинах та не забувати про те, що полтавська вода унікальна за своїми якостями, і наше спільне завдання – берегти її і не витрачати даремно!
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#вода #тарифи
Оголошення
live comments feed...