Однобалковий мостовий кран: призначення і особливості

 На промислових підприємствах і великих складах, в транспортно-логістичних центрах неможливо обійтися без підіймально-транспортного обладнання, за допомогою якого здійснюється підйом і переміщення габаритних важких вантажів. З цією метою задіюється найрізноманітніша техніка, серед якої значну частину складають крани мостового типу.

У таких кранах головним конструктивним елементом є міст, що складається з головних і кінцевих балок, який рухається по рейках, розташованим на певній висоті. Залежно від того, скільки головних балок (одна або дві) в складі моста, міст називають однобалковим або, відповідно, двобалковим. Варто відзначити, що в двобалковому мостовому крані обидві головних балки розташовані паралельно, при цьому інша додаткова балка істотно підсилює мостову конструкцію, роблячи кран в цілому більш надійним, стійким і довговічним.

Мостові однобалочні крани
Мостові однобалочні крани

Однак цілком очевидно, що в той же час додавання додаткової потужної металевої балки ускладнює конструкцію крана і помітно підвищує його вартість. Таким чином, можна зробити висновок, що двобалковий мостовий кран доцільно використовувати тільки якщо має бути робота з дуже важкими вантажами (16 і більше тонн). В інших же випадках (тобто для роботи з відносно легкими вантажами) цілком достатньо купити однобалковий мостовий кран, ціна якого нижче в порівнянні з двобалковим аналогом (при аналогічних технічних характеристиках і однаковою комплектацією).

Тип приводу мостового однобалкового крана

Мостові однобалкові крани можуть бути електричними і ручними. У першому випадку вони приводяться в рух електромотором і комплектуються, як правило, тельферами (електричними талями); у другому випадку використовуються механічні приводи і ручні талі. Однак принципово всі крани мостові влаштовані однаково: на мосту у них закріплюється вантажопідйомний механізм (таль), здатний переміщатися уздовж моста, тобто поперек обслуговуючої зони; а сам міст при цьому може переміщатися по підкранових коліях, розташованим по обом сторонам цієї зони. Таким ось чином за допомогою мостового крана забезпечується переміщення продукції (або заготовок, сировини і т.п.) в трьох площинах.

Мостовий однобалковий електричний кран

Управління мостовим однобалковим краном

Управління мостовим однобалочковим краном може здійснюватися двома способами: або за допомогою провідного пульта, або дистанційно – за допомогою системи радіоуправління. Перший варіант – менш витратний, однак має істотні недоліки, які особливо проявляються при інтенсивній роботі на захаращених майданчиках значної площі. По-перше, кабель, що тягнеться від пульта управління до рухомого моста, може чіплятися за будь-які предмети, які знаходяться поблизу робочого майданчика. По-друге, цей кабель згинається, що призводить до його передчасного зносу.

Система радіоуправління - https://kzpto.com.ua/uk/sistemi-radioupravlinnya/ за вартістю дорожче, однак більш зручна в процесі експлуатації і дозволяє підвищити ефективність виконуваних підіймально-транспортних робіт. Бездротове (дистанційне) управління однобалковим мостовим краном особливо актуально, коли крановщику потрібно точне позиціонування вантажу і вільний обзор місця проведення робіт.

Радіоуправління мостовим однобалковим краном
Радіоуправління мостовим однобалковим краном

Замовити недорого виготовлення однобалкового мостового крана або кранової техніки іншого типу можна на Київському заводі підіймально-транспортного обладнання, що є флагманом українського кранобудування. Більш детальну інформацію про особливості сучасних вантажопідіймальних кранів можна знайти на сайті КЗПТО.

КЗПТО в соціальних мережах

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі