• Головна
  • Що треба робити, щоб працювати вдома ефективно?
13:00, 2 квітня 2020 р.
Надійне джерело

Що треба робити, щоб працювати вдома ефективно?

Що треба робити, щоб працювати вдома ефективно?

Карантин вносить корективи. Величезній кількості людей зараз прийшлося перейти на віддалену роботу з дому. Більшість з них стикнулася із складностями самоорганізації, із зниженням продуктивності та мотивації. Причому неважливо - це найманий працівник чи керівник організації.

Як же налагодити ефективну роботу вдома? З цими питаннями ми звернулися до Альони Бережної, ігропрактика, ведучої заходів із самопізнання та фінансової грамотності, співавторки дитячої фінансової гри. До того ж тренерка має восьмирічний досвід роботи графічним дизайнером на фрілансі.

- Альона, підкажіть, як навчитись ефективно працювати віддалено?

Дійсно, потрібні деякі навички, щоб адаптуватись. Інакше часу стає більше, а встигаєш - менше. Зробіть це просто задачею, яку треба вирішити.

Перше, щоб я порадила, це фізично створити комфортні умови, наближені до робочих і підходити до цього відповідно. От те, що робите, коли збираєтесь на роботу, робіть і вдома. Душ, зарядка, свій набір практик, сніданок - все як звичайно. Фарбувалися на роботу? Злегка підфарбуйтеся. Робили зачіску? Зробіть її. Оберіть зручний, але при цьому не зовсім домашній одяг. Ніяких піжамок та халатів. Вони дуже розслабляють. Для самоперевірки: ви повинні мати такий вигляд, у якому можна в будь-який момент поспілкуватися по відео із колегами чи замовниками. Це допоможе психологічно "зібратися", та відчувати себе у тонусі.

По-друге, з'являйтесь на своєму домашньому робочому місці не пізніше тієї годині, у якій ви зазвичай були у офісі.

Час, який йшов на дорогу, можна використати на самоосвіту.

Щодо робочого місця. В ідеалі, звісно, окрема кімната із письмовим столом та стільцем.Якщо такої немає, то хоча б облаштуйте робочу зону.Дивани та крісла, нажаль, погана альтернатива. Тіло сприймає сигнал про те, що можна розслабитись.Тож звільніть стіл, приберіть із поля зору усі відволікаючі предмети та безлад.Нехай уся атмосфера вас налаштовує на роботу.

- Чи необхідно якось обмежувати робочий час, встановлювати режим?

Дуже бажано, я б сказала - необхідно! Будь-який фрілансер зі стажем підтвердить, що інакше робочий день намагається заповнити увесь доступний час. І не тому, що дуже хочеться працювати. А тому, що коли немає режиму, падає продуктивність, сконцентрованість. Бо те, що повинно було бути зробленим вранці, коли ми вештались по хаті у піжамці, переповзає на вечір, на вихідні. І грань між роботою та відпочинком - розмивається, може посилитися стрес. Як у поганого студента, який на парі думає про гулянку, а на гулянці - про невідроблені пари та нездані заліки. Тож є сенс визначити собі точний початок роботи, перерву на обід та до якого часу основні заплановані задачі мають бути виконані.

Що треба робити, щоб працювати вдома ефективно?, фото-1

- Що можете ще порадити для концентрації на робочих задачах?

Мені допомогають додатки на телефоні на кшталт "Pomodoro" - таймер, який пілікає кожні 25 хвилин, натякаючи на 5-ти хвилинну перерву. І усі 25 хвилин ти не маєш право відволікатися на будь-що. Особливо на котиків у стрічці, а інколи навіть на телефонний виклик від директора (тільки про це краще із ним домовитися). Все просто: 25 хвилин - тільки одна задача. Також дуже бажані навушники та ритмічна тонізуюча музика без слів. І для атмосфери і для перекриття відволікаючих звуків. Або навіть просто беруші, якщо любите працювати у тиші.

- Як же бути із тим, що близькі відволікають?

Домовлятися та набратися терпіння. Багато терпіння. Тільки так. Коли вони вас бачать вдома, в них виникає ілюзія, що ви - у вільному доступі. І їх можна у цьому зрозуміти. Заздалегідь познайомте їх із своїм рабочім графіком. З часом і ви і вони звикнуть. І обов'язково - планування. При роботі з дому цей фактор стає вкрай важливим. Планувати є сенс як робочі задачі, так і хатні. Бо є спокуса піти прямо зараз протерти оту пилюку, потім зачепитися розбирати якийсь шкафчик або піти за продуктами. Також продумайте чим зайняти дитину протягом ваших робочих годин, домовтесь із бабусями, якщо є можливість.

Краще планувати "крупними мазками" тиждень наперед. Наприклад, у неділю. І щодня вносити свіжі корективи. Мені більше подобається робити це наприкінці робочого дня. Щоб зранку мати ясність, чим я сьогодні займаюсь. Є сенс визначати 3-5 ключових задач дня та не приступати ні до чого іншого, пока їх не завершено. Це допоможе подолати звичку до ІБД - Імітації Бурхливої Діяльності.

- А що ж робити тим "командним гравцям", хто наодинці почуває себе відірваним від колективу?

Підтримка зв'язку із командою, звісно, підвищує мотивацію та настрій, створює відчуття причетності. Для цього можна домовитися про коротенькі загальні конференц-дзвінки з відео на чаюванні перед початком роботи. Якраз і вранішній макіяж знадобиться. Можна буде обмінятись новинами, планами, ідеями. Те ж саме у обідню перерву чи наприкінці роботи. Це зручно робити, наприклад, на платформі Zoom. Там якраз безкоштовна версія підтримує тільки 40 хвилин безперервної роботи.

- Чи є якісь рекомендації для тих, кому ну зовсім важко "взяти себе в руки" та самодисциплінуватись?

У цьому випадку рекомендую зробити невеличку цікаву вправу, щоб "звіритися із реальністю". Вона гарно протвережує. Особливо це може спрацювати для тих, хто працює не на ставці, а на проценті або сам на себе. Приблизно порахуйте, скільки ви витрачаєте грошей на місяць середньостатистично. Взагалі корисно знати цю суму - особисту чи на родину. Порахували? Комунальні, їжа, господарчі товари, дитячий садочок, дозвілля тощо. Накиньте зверху 20% на нерегулярні витрати чи форс-мажори (одяг, навчання, відпочинок, лікарня, тощо).Та ще 10%, щоб щось відкласти на майбутнє. І ту суму, що вийшла, розділіть на кількість ваших робочих днів на місяць. Теперь перед вами - мінімальна вартість вашого робочого дня на поточному рівні комфорту. Є шанс, що пам'ятаючи цю цифру, котики у стрічці або найгарячіші новини про коронавірус дивним чином стануть менш цікавими. Особливо, якщо ви не подбали заздалегідь про фінансову подушку безпеки. Та то вже інша, трохи сумна історія для українців.

А для керівників організацій чи проектів - пропозиція майже та сама. Але окрім особистих витрат варто підрахувати скільки вам коштує день роботи вашої компанії. Хоча б дуже приблизно. Включаючи оренду, заробітні плати, кредити та усі інші регулярні платежі. Все, що не залежить від того, чи приносить ваш бізнес зараз дохід. І хоча б декілька разів протягом робочого дня запитуйте себе: "Те, чим я зараз займаюся точно найбільш ефективне в даних умовах? Якщо ні, то чи можу я делегувати це?". Скоріш за все для відповіді на ці питання знадобиться чітко прописати головні актуальні цілі компанії та звірятися із ними у виборі поточних задач.

І ще є одна рекомендація, суто психологічна: інколи причиною несфокусованості може бути фонова, навіть неусвідомлена тривога. Причин для цього зараз більш, ніж достатньо. Чим собі допомогти у цьому випадку? Виділіть декілька хвилин і чесно запитайте себе: "Що мене зараз тривожить?". Випишіть усі відповіді на бумагу та спробуйте знайти по кожному пункту відповідь - що може бути у найгіршому варіанті та як я можу це попередити. Можливо ви захочете цим із кимось поділитися та здобути підтримку. Правильно поставлені питання фокусують нашу енергію на вирішенні задачі. Цікаво, але навіть просто усвідомлення причин своїх переживань може дуже покращити психологічний стан та врівноважити настрій. Так що нехай непростий період стане для вас ще одним приводом здобути нові навички та стати сильніше!

І пам'ятаймо мудрі слова із перстня царя Соломона - "Все минає. І це також пройде".

Раніше ми писали COVID-19: як впоратися з занепокоєнням і панікою

Бажаєте отримувати найважливіші новини Полтави у месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Карантин #віддалена робота #ефективність
Оголошення
live comments feed...