• Головна
  • У новому навчальному році вчителі можуть не складати докладних планів на урок
12:30, 25 серпня 2019 р.
Надійне джерело

У новому навчальному році вчителі можуть не складати докладних планів на урок

У новому навчальному році вчителі можуть не складати докладних планів на урок

Нова інструкція діловодства в навчальних закладах скоротила приблизно на 20% список документів, що їх змушені були заповнювати вчителі. Які саме і як до цього ставляться самі педагоги?

Конспект уроку, календарний план – у минулому

Кожен вчитель (особливо початківець) левову частину часу витрачав на створення докладного плану – конспекту кожного уроку. Там покроково розписували хід роботи класу. Педагог мав не тільки подбати про домашні завдання та виклад нового матеріалу, а ще й приблизно розрахувати, скільки хвилин займатиме кожна частина заняття. Відтепер ця традиція має лишитися у минулому - вчителі можуть не сидіти годинами над складанням докладного плану-конспекту. А окрім цього відтепер не є обов’язковими календарні плани, звіти про засідання методичних об'єднань, семінарів тощо. Все це виключили зі до списку обов'язкових документів.

Що ж про відміну «паперового засилля» думають самі освітяни?

« - Школи отримали автономію. Тобто, вчитель сам визначає, як побудувати освітній процес, і це дуже важливо, тому що бюрократична робота забирала у вчителя багато часу. Тепер він може набагато більше часу приділити дітям» - вважає директор департаменту світи і науки ОДА Олена Харченко.

« - На мою думку, якщо вчитель відповідально ставиться до своєї роботи, все ж таки конспект має бути. Передусім, для себе самого ти його створюєш. Тому кожен має вирішувати, яким цей план має бути. Але , вважаю, він потрібен. Хіба можливо все утримати в голові, все пам’ятати? Пам’ятаю, як виручав мене конспект на початку роботи у школі. Це, передусім, свідчення того, що педагог старанний і вимогливо ставиться сам до себе. Так, під час уроків я майже не дивилася у конспект, але все продумувала під час його створення» - розповідає Наталія Пасько, головний спеціаліст відділу освіти Глобинського міськвиконкому.

« - Все залежить вчителя. Від його відповідального чи не відповідального ставлення до уроку. Не знаю, яким це треба бути геніальним, що б тримати всю схему уроку і послідовність тільки у голові. Так , форма плану уроку – то твоя особиста справа» - каже педагог з багаторічним стажем , а нині заступник міського голови Галина Токаренко.

« - Щодо розширених конспектів. Не пишемо давно. І не вимагаємо у вчителів. Але є таке поняття як план уроку який, на мою думку, потрібен для дотримання структури уроку та досягнення мети у формуванні тих чи інших компетентності. От він потрібен, хоча б довільної форми. Бо тоді як вчитель буде готуватися до уроку?» - Каже Оксана Скрипник, заступник директора з виховної роботи Комунального закладу "Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів N 4" в Дніпропетровський області.

Також у минулому - облік дошкільнят. Відтепер  це компетенція місцевої влади. За даними громадської організації "ЕдКемп України", щороку школи в середньому витрачали по 48 пачок паперу лише на складання звітів. Ця ж організація проводила і опитування вчителів з приводу бюрократії у школах.

Так, серед документів, які, на думку педагогів, необхідно скасувати — був і облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу (72% респондентів виступили за скасування), звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів (69%), документація з працевлаштування або продовження навчання випускників 9-х та 11-х класів (65%). Також 61% опитаних вчителів пропонували скасувати плани і звіти з виховної роботи у школі.

Раніше ми розповідали Полтавщина посіла шосте місце за результатами ЗНО

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#школа #освіта #діти
Оголошення
live comments feed...