Команда Олександра Удовіченка: знайомство зблизька

Головний комунальник Полтави Олексій Чепурко не годує людей порожніми обіцянками, тому що з дитинства звик до відповідальностіза зроблене

«Обставини формують людину, щоб потім людина формувала обставини»

 Дитячі роки виховали в Олексієві ті риси характеру, які потім не раз допомагали йому здолати труднощі й отримувати перемоги. Його родина завжди перебувала на людських очах: мати – вчителька, директор школи, батько – голова колгоспу. І Олексія, і його молодшого брата Дениса батьки навчали простих, але непомильних істин - не боятися важкої праці, жити чесно, підтримувати одне одного у важку хвилину.

На жаль, таких хвилин на долю Олексія Чепурка випало багато. Рано й трагічно загинув батько, тож на його юні плечі лягли зовсім не дитячі обов’язки. Освіту хлопець здобував у ліцейному класі Полтавської школи-інтернату №1.

-          Це дуже цінний, хоч і нелегкий для мене досвід, - зізнається він. – В інтернаті був свій «кодекс честі», який у жодному разі не можна було переступати, якщо  хотів, щоб тебе поважали. Доносити на інших, бити слабшого, жити за чужий рахунок – усе це заборони, які я пам’ятаю дотепер. Кажуть, що обставини формують людину, щоб потім людина формувала обставини. Погоджуюся, бо переконався в цьому на власному досвіді.

Після закінчення інтернату, Олексій здобув вищу освіту за кваліфікацією «інженер-механік». Сумлінно навчався і працював, щоб допомогти матері поставити на ноги брата. Про них він не забував ніколи.

Працював без вихідних, не шкодуючи ні часу, ні зусиль. Починав оператором нафтобази, з дуже клопітної посади, адже від його професійності, відповідальності, швидкої реакції залежало вчасне та якісне завантаження й вивантаження тонн нафтопродуктів.

-     Пригадую ті часи, коли нічим не міг «заглушити» запах бензину, який від мене йшов, - говорить Олексій Чепурко. – Збираюся на побачення, а під нігтями чорно від мазуту, й розумію, що, як би я не старався, позбутися цього не зможу. З одного боку соромно, а з іншого, як подумати, чого соромитися? Адже саме цими руками заробляю на чесний шматок хліба.

Від успішного підприємства – до масштабних змін

 Працездатність, професійний підхід до вирішення проблем, уміння бачити мету й успішно її досягати дали свої плоди. З оператора нафтобази він став заступником її керівника, а далі й директором усього підприємства, до складу якого ця нафтобаза входила. На цьому нелегкому шляху фахового зростання Олексій не ділив роботу на «чужу» й «свою», на «чисту» й «брудну» - якщо виникала нагальна потреба, наприклад, наповнити цистерну мазутом, скидав білу сорочку, одягав спецівку й працював нарівні з вантажниками. Щоб ефективно управляти вже знайомою з практики ділянкою роботи, отримав і другу вищу освіту за спеціальністю «економіка підприємства».

Понад десятиліття Олексій Чепурко керував виробничо-комерційним підприємством «Актеон», щороку поповнюючи місцевий бюджет значними податковими відрахуваннями, забезпечуючи полтавців робочими місцями. Сталися зміни і в родинному житті – й досі для Олексія немає більшої радості, ніж дві його доньки.

Можливо, іншому занять прибутковим бізнесом цілком би вистачило, щоб вважати себе реалізованим. Але Олексій Чепурко постійно відчував, що може більше, що рамки підприємництва йому затісні. Водночас бачив, як від безгосподарності влади занепадає Полтава, втрачає свої шанси стати сучасним містом, зручним для людей.

Молодого, сповненого енергії й задумів підприємця помітив Олександр Удовіченко. З властивою йому уважністю до кадрів, належно оцінивши досвід і вміння Олексія Чепурка, лідер «Рідного міста» запросив його до лав своєї команди.

-    Полтавська міська організація «Рідного міста» переживала період становлення з усіма невід’ємними в такому випадку труднощами, - згадує Олексій Чепурко.Довелося відстоювати базові принципи, якими ми керуємося. На нашому шляху немає місця популістським обіцянкам – є конструктивний, фаховий підхід до складних проблем. Багато хто цього не розуміє, очікуючи всього й відразу. Але так не буває. Ніщо просто так не падає з неба, потрібні цілеспрямовані зусилля. І починати роботу слід, маючи за дороговказ мету – змінити в Полтаві саму систему влади, яка вже давно не служить людям.

У вересні 2018 року Олексій Чепурко очолив міську організацію «Рідного міста». Він не лише координує поточну діяльність членів команди, а й займається її розвитком. Тепер уже Олексій Чепурко помічає молодих фахівців і залучає до командної роботи, як те колись зробив щодо нього Олександр Удовіченко.

Змінюючи систему ЖКГ: не відступати, а працювати

Наприкінці минулого року Олексія Чепурка призначено заступником міського голови з питань житлово-комунального господарства. Йому дісталася геть зруйнована сфера, тож починати довелося з нуля, а багато в чому - і з мінуса.

Головний комунальник зіткнувся з трьома глибинними проблемами, які гальмують розвиток ЖКГ й нині: управління, кадри, матеріальна база.

Системність управління була втрачена, все функціонувало в ручному режимі. Формування бюджету галузі відбувалося необгрунтовано. Кожна служба знала тільки свою вузьку ділянку, не взаємодіючи з іншими. Комунальні підприємства, серед яких ПМШЕД, «Ремліфт», диспетчерська служба пасажирських перевезень були зруйновані. Громадський транспорт опинився в руках монополістів.

Існувала й досі існує кадрова проблема: непрофесійне керівництво із застарілим бюрократичним світоглядом, дефіцит робочих вакансій. Навіть сьогодні залишаються ще 13 незаповнених вакансій на КАТП-1628, 30 – на «Міськсвітлі», не вистачає 20 водіїв на «Полтаваелектроавтотрансі», понад 100 - двірників в ЖЕО-2.

За останні роки занедбано техніку. В комунальних служб не лишилося машин для виконання своїх обов’язків. Не вистачало сміттєвозів на КАТП-1628, а це позначалося  на якості прибирання. На «Міськсвітлі» було дві старі вишки, навіть не дві, а півтори. Комунальний транспорт виходив з ладу, але його ніхто не поспішав замінювати на сучасний.

-  Всі ці проблеми, складені докупи, комплексно впливали й, на жаль, досі впливають на роботу комунальників, - зазначає Олексій Чепурко. - Але команда «Рідне місто» прийшла зі стратегічним баченням перетворень, щоб докорінно виправити ситуацію. Не відступаємо, а працюємо, усвідомлюючи відповідальність перед людьми.

Що ж зроблено в очолюваній Олексієм Чепурком сфері за неповні півроку?

Бюджет ЖКГ вперше почав формуватися не зі стелі, а обдумано, виходячи з реальних потреб. Їх багато, тому вони структуровані за важливістю.

Команда «Рідне місто» відновила дієвий механізм управління сферою. Вона працює як єдине ціле. Нездатних мінятися керівників комунальних підприємств замінено.

Члени команди врятували ті комунальні підприємства, які ще можна було врятувати, наприклад, «Декоративні культури», відновили ліквідовану диспетчерську службу, котра стежить за пасажирськими перевезеннями.

Вигнали тих, хто наживався на сміттєзвалищі, відкрили там електростанцію, яка використовує метан, видобутий із глибин полігону. Це додаткова електрична енергія та економія бюджетних коштів. Окрім того, в десять разів зменшилася небезпека загорянь сміття, від яких страждають тамтешні мешканці.

Підняли зарплату робітникам, почали заповнюватися вакансії – повільно, але почали.

На 70 мільйонів здійснюється закупівля техніки для КАТП-1628, щоб закрити проблему вчасного і якісного прибирання сміття. На «Міськсвітлі» полагодили дві вишки, ще дві докуповують.

Завершується встановлення камер у рамках програми відеонагляду за вулицями Полтави «Безпечне місто». Камери допоможуть поліції в розслідуванні злочинів, а в ідеалі – їх попереджуватимуть, адже розпізнаватимуть так звану нетипову поведінку окремих полтавців. У відділі оперативного реагування міськвиконкому буде єдиний пульт управління камерами, і вся інформація з них миттєво передаватиметься поліції. 

У сфері громадського транспорту реалізовують стратегічну мету – посилення профільного комунального підприємства. Цьому підпорядковані кроки, які вже зроблені, і ті, які заплановано зробити.

Усунено монополію на пасажирські перевезення. Проходять перемовини з німецькими та китайськими інвесторами, представниками ЄБРР, щоб вони допомогли поповнити тролейбусний і автобусний парки. Головне, вибрати серед усіх пропозицій  найоптимальніші варіанти – якісні та комфортні для полтавців. Та, передусім, Полтава розраховує на свої сили – так, за поданням Олексія Чепурка, на придбання автобусів остання сесія міської ради виділила 25 мільйонів гривень.

Почали впроваджувати систему «електронний квиток». Це один із задумів, з яким Олексій Чепурко прийшов на посаду. Він дасть повний контроль за пасажиропотоком, точну інформацію, скільки насправді їздить пільговиків та який рівень завантаженості тих чи інших маршрутів залежно від часу доби. Це дозволить налаштувати маршрутну систему міста на максимальну ефективність, а в перспективі – прив’язати вартість проїзду до пройденої відстані. Спочатку скануючими пристроями обладнають комунальний транспорт – 80 тролейбусів і автобусів. Потім настане черга всіх приватних перевізників. Використання GPS-навігаторів допоможе відслідковувати рух транспорту, щоб він ніде не відхилявся від маршруту, не підводячи пасажирів та не витрачаючи даремно пальне. Процес непростий, але обов’язково буде доведений до логічного завершення.

Ще одна ідея Олексія Чепурка, яку поступово почали впроваджувати – роздільний збір сміття. На вулицях міста встановлюють спеціально закуплені контейнери для скла, паперу та пластику. Сміттєвози возять сортовані відходи на КАТП-1628. Там організовані окремі місця для прийому. Вторсировину переробляють, а отримані кошти КАТП-1628 спрямовує на підвищення рівня обслуговування полтавців. З грудня 2018 року комунальне підприємство на вторсировині вже заробило понад 150 тис. грн.

-          Я проти популістичних підходів і ніколи не обіцяю, що все зміниться в один момент, - підкреслює Олексій Чепурко. - Попереду дуже багато роботи, але якщо наша команда взялася за неї, ми її зробимо.

 За матеріалами прес – служби міської ради

Раніше ми розповідали Одне з небагатьох: у Полтавському пологовому будинку оновлюють віділення інтенсивної терапії

комунальна галузь розвиток перспективи
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
684 перегляди в березні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Культура
21 березня у всьому світі відзначають день людей з синдромом Дауна. Це добра нагода, аби привернути увагу громадськості до цих людей та їхніх проблем, а також продемонструвати толерантність суспільства. Цього дня проводять благодійні заходи, концерти, зустрічі. Не стала винятком і Полтава. У нашому місті вперше відбувся «Сонячний бал». На свято прибули діти не тільки з Полтави, але і з різних куточків України. « Торік у Полтаві вперше провели захід для діт...
Пригоди
Трагічний випадок стався 20-го березня у селі Красна Лука Гадяцького району. На вулиці Миру вибухнув дров’яний котел. Вибух зруйнував прибудову до житлового будинку, під завалом опинився власник будинку. Розібрали завали та деблокували чоловіка працівники 6-ї Державної пожежно-рятувальної частини та працівники місцевої пожежної охорони. Чоловік, якого витягнули з-під завалів, отримав численні травми. Його госпіталізували до реанімаційного відділення Гадяць...
Пригоди
Сьогодні кореспондент 0532.ua проїхався у мікроавтобусі за маршрутом «Огнівка - ГРЛ». Маршрутка виїхала у рейс щойно після фарбування. Тому кілька пасажирів зіпсували свої речі під час поїздки. Одна студентка вимастила фарбою куртку, інша –пальто. Жінка, яка їхала у маршрутці «пофарбувала» собі штани. -          Сіли. Їдемо у смердючій маршрутці. Прилипаємо. Штани вже пофарбували. Жінка сумку пофарбувала. Водій знає, звичайно, проблему, але мовчить, - гово...
Пригоди
Із початку березня на території обслуговування управління патрульної поліції у Полтавській області сталися 88 аварій. У 22-ох ДТП постраждали 25 людей, 6 осіб загинули. Про це повідомляють у патрульній поліції Полтавської області. Патрульні нагадують, що головною причиною ДТП залишається порушення правил дорожнього руху: недотримання безпечної швидкості руху, не дотримання безпечної дистанції та інтервалу, порушення правил маневрування та кермування у нетв...
Суспільство
Сьогодні у Полтавській міській раді відбулося засідання постійної комісії з питань місцевого самоврядування, законності, правопорядку, інформаційної політики, регламенту, депутатської етики та антикорупційної політики. Під час засідання депутати зокрема розглянули петицію, яку надіслали на електронну адресу Полтавської міської ради. Її автор – полтавець Дмитро Крилевський – у петиції пропонує розмістити у кабінеті екс-мера Олександра Мамая дитячу ігрову кі...
Пригоди
Аварія сталася близько першої ночі у селі Піщане Кременчуцького району. Вантажівка, за кермом якої знаходився 68-річний чоловік, мешканець Кіровоградщини, з’їхала із дороги і впала у канал. Внаслідок аварії водій загинув на місці пригоди. Зараз слідчі з’ясовують обставини та причини ДТП. Про це повідомляють на офіційному сайті поліції Полтавської області. Нагадаємо, раніше у Полтаві на вулиці Миру автомобіль збив хлопця на пішоходному переході.
Пригоди
Фото ілюстраційне Аварія сталася 20-го березня на вулиці Маршала Бірюзова у Полтаві. Зіткнулися автомобіль «ЗІЛ», яким керував 64-річний водій та мотоцикл «Piaggio carnby cruiser», на якому їхав 60-річний чоловік. Внаслідок зіткнення мотоцикліст отримав травми. Про це повідомили у поліції Полтавщини. Раніше аварія за участі легковика та мотоцикла сталася у Кременчуці. Покшодження отримали 30-річний мотоцикліст та його 7-річний пасажир.
Кримінал
93 повідомлення про злочинні посягання отримали поліцейські на Полтавщині за добу із 20 по 21 березня. За цей час сталося 34 крадіжки, 8 випадків шахрайств, 2 факти незаконного обігу зброї, 1 вбивство, 1 грабіж, 1 злочин із наркотиками та 1 факт угону мототранспорту (у Хорольському районі викрали скутер "Сузукі"). Про це повідомляють на офіційному сайті поліції Полтавщини. Раніше на Полтавщині детективи затримали наркодилера.
Пригоди
Дорожньо-транспортна пригода сталася 20-го березня у селищі Розсошенці. Автомобіль «Фольксваген Крафтер», за кермом якого перебував 40-річний житель Харківської області, проїздив перехрестя на «зелене» світло. У цей час дорогу на забороняючий сигнал світлофора переходив 49-річний житель Полтави. Машина збила пішохода і від отриманих травм він помер на місці. Про це повідомили в управлінні з питань цивільного захисту населення Полтавської ОДА. Нагадаємо, 19...