Лабораторний експеримент ж одним з основних методів навчання фізиці в сучасній школі. В навчальному процесі він наділений трьома вадливими функціями:
• є джерелом нових знань, фундаментальною основою теорії;
• засобом наочності, ілюстрацією явищ, що вивчаються;
• критерієм істинності отриманих знань, засобом розкриття їх практичного використання, щось на кшталт категорії «навчальна література», але без сторінок.
Крім того, лабораторний експеримент є ефективним засобом виховання і розвитку учнів; покращення їх фізичного мислення, пізнавальної самостійності, творчих здібностей, інтелектуальних і практичних вмінь. А у нагоді стає зошит для лабораторних робіт, який має бути окремим доконаним фактом у кожному класі.

Лабораторні роботи відповідають основним дидактичним принципам навчання: творчої активності, самостійності, розвиваючого навчання, диференційованого підходу до учнів, відповідності змісту віковим особливостям групи школярів, надійності засвоєння знань та вмінь.
Лабораторні роботи можна класифікувати за різними ознаками:
• за змістом навчального матеріалу;
• за формами організації;
• видом керівництва;
• часом та місцем виконання;
• дидактичними цілями і задачами;
• видами діяльності учнів та вчителя та ін..
Найбільш популярними для базового рівня навчання спостереження за фізичними явищами, вимірювання фізичних величин, вивчення залежностей між фізичними величинами і т.д.

За формами організації – під керівництвом вчителя класи виконує одні й ті ж роботи, використовуючи схоже обладнання, або завдання різного роду. Проте педагог обов’язково дає певні настанови та рекомендації. В такому разі зошит для практичних робіт завжди має бути під рукою, щоб не тільки записати величини, але й поставити мету роботи та описати обладнання.
За видом керівництва – за усними рекомендаціями вчителя або за письмовими інструкціями.
За дидактичними цілями і задачами: вивчення нового навчального матеріалу (отримання нових знань), повторення, узагальнення, систематизація раніше вивченого матеріалу, формування експериментальних знань та вмінь учнів, а також їх використання на практиці.
За характером пізнавальної діяльності вони можуть бути репродуктивними, ілюстративними, частково-пошуковими та дослідницькими.
Обов’язковою умовою кожної лабораторної роботи є складання звіту. Це має важливе значення для формування в учнів навичок узагальнення, перевірки рооти та оцінки знань та вмінь школярів.