
14:00, 2 квітня 2015 р.
Від сьогодні полтавські нотаріуси можуть проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
З 1 квітня 2015 року нотаріуси отримали право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
В Україні працює понад 7000 державних та приватних нотаріусів. Нотаріальна спільнота має своїх представників навіть у невеликих населених пунктах. Реєстрація договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення завжди була однією з найгостріших проблем аграрних регіонів.
У 2014 році було зареєстровано понад 860 тис. прав оренди земель сільськогосподарського призначення. З початку 2015 року зареєстровано понад 175 тис. договорів. До запровадження змін селяни повинні були вистоювати в безкінечних чергах і шукаючи можливості пришвидшити цей процес за «додаткову плату».
Нова система реєстрації договорів оренди сільгоспземель надає наступні переваги: розширення за рахунок 7000 нотаріусів кількості пунктів, де можна провести реєстрацію; громадяни зможуть самостійно обирати звернутися їм до державного реєстратора чи до нотаріуса; ліквідація черг при реєстрації договорів оренди сільгоспземель; збільшення оперативності реєстрації і якості послуг за рахунок збільшення конкуренції; ліквідація корупційної складової за «пришвидшення процесу».
Додатково зазначу, що в рамках реформи реєстраційної служби, а також децентралізації відбувається передача частини державних функцій з реєстрації майна та бізнесу на місця. В майбутньому за державою планується залишити лише функції: власника і адміністратора реєстрів; надання суб’єктам реєстрації допуску до даних реєстрів; визначення стандартів надання послуг з реєстрації.
Всі інші функції з реєстрації, по мірі готовності приймаючих суб’єктів, мають бути передані місцевим органам влади, нотаріусам, а з часом – банкам.
Крім того, Міністерством юстиції України проводяться пілотні проекти «Модельний офіс» та «Екстериторіальність».
Так, у жовтні 2014 року розпочато пілотний проект у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно «Модельний офіс» у міських реєстраційних службах Вінниці, Дніпропетровська, Львова, Харкова, Черкас, Чернігова та Києва.
Головною метою проекту є розділення функцій з прийому/видачі документів та прийняття рішень за результатами їх розгляду між різними особами. Особливістю проекту є те, що реєстратор власноруч заповнює відповідні електронні заяви. Громадянину залишається лише перевірити правильність ведених даних. Розподіл роботи між фронт- та бек- офісами скоротив час необхідний для оформлення паперів з 40 до 15-20 хвилин та унеможливило корупційні дії в сфері реєстрації прав.
З 2 квітня 2015 року у Чернівцях, Івано-Франківську та Калуші Івано-Франківської області також запроваджена реалізація пілотного проекту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
З 6 квітня 2015 року пілотний проект щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв запроваджується в територіальних управліннях юстиції Київської області.
Також пілотним проектом «Екстериторіальність» у Київській області передбачається екстериторіальність подання заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Заяви щодо майна, яке розташоване у межах Київської області, можуть подаватися до будь-якого районного, міського, міськрайонного, міжрайонного управління юстиції Київської області, а також до Головного територіального управління юстиції у Київській області.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Спецтема
Оголошення
live comments feed...