08:00, 29 травня 2023 р.
Надійне джерело
«По всій Україні лише в нас є такі акумулятори», — як без підприємницького досвіду Сергій Барило очолив у Полтаві унікальний супермаркет акумуляторів «AKB+» (ФОТО)
Серед чисельних полтавських супермаркетів в районі Браілок вул, М-Бірюзова 47Б, є один доволі унікальний. Його розміри значно скромніші за звичайні, а всередині, як і в традиційному маркеті, є великі стелажі з товаром, проте на них лежать лише акумулятори. Праворуч від центру зали знаходиться напівскляний кабінет керівника Сергія Барило. До відкриття магазину «AKB+» у 2016 році, він не мав підприємницького досвіду та і взагалі не сильно розумівся в усіх тонкощах автомобільної індустрії.
Все це не завадило пану Сергію в перший же рік «поставити бізнес на ноги». Сергій Барило розповів журналістам 0532.ua: як йому вдалось обійти більш досвідчених конкурентів, які саме треба обрати акумулятор та для чого в його супермаркеті потрібна майстерня.
Історія успіху
Двері у торгове приміщення «AKB+» відчиняє потенційний покупець. Чоловіка зустрічає особисто Сергій Барило. Той питає власника, чи є в асортименті акумулятор для мотоблока, пан Сергій за хвилину знаходить необхідний екземпляр, спираючись лише на отримані характеристики бензоінструменту. Клієнт після короткої бесіди з посмішкою протягує гроші за акумулятор та виходить з покупкою в руках. Сергій Барило повертається у свій кабінет, де розповідає, що за понад 7 років роботи у цій сфері навчився точно підбирати акумулятор, навіть не бачачи транспортний засіб чи прилад, куди його поставлять.
За словами очільника, акумулятор — це серце автомобіля, адже дає йому живлення, без якого не буде руху. Він також розкриває, чому його заклад називається саме «супермаркет»: «Тому що максимально представлені бренди, які є на світовому ринку — це імпорт і українське виробництво. Ми не розпилялися, в нас лише акумулятори та комплектуючи до них: клеми, зарядки. Коли людина сюди заходить, вона не витрачає свій час, адже має найкращий вибір акумуляторів та консультацію. Також в нас є сервісний центр. Основний напрямок — три ексклюзивні лінійки українських брендів та три іноземні. По всій Україні лише в нас є такі акумулятори. Якщо в когось і з’являється, то, вірогідно, вони просто купляють у нас, а потім перепродають дорожче. В нашому магазині на ці шість брендів найнижча ціна», — розповів Барило.
Пан Сергій додає, що від початку зрозумів: «аби ефективно конкурувати, потрібен товар виняткової якості». Перший — херсонський акумуляторний завод «Сада», який постачав три лінійки продукції: економ, стандарт та преміум. На жаль, під час російської окупації міста це підприємство тимчасово припинило роботу. Але в березні 2023-го, попри обстріли, завод знов випускає продукцію і доставляти її в магазин Сергія.
«Не кожен водій імпортної автівки хотів брати собі український бренд. Але наші виробники також виготовляють дуже якісний продукт. За рік брак складає менше ніж 1%, а продано достатньо багато. Їх не менше п'яти видів різної ємності, в залежності від об’єму автодвигуна, але такою кількості недостатньо. Необхідне число може складати в 10, бо навіть в 15 раз більше. Наприклад, в угорського бренду мінімальний об’єм ємності складає 47 ампер, а максимальний вже 230 ампер. Взагалі найменша автомобільна потужність у нас — це 38 ампер, такі акумулятори підходять для мотоблоку та навіть для Dewoo Matiz та подібних авто, де об’єм двигуна до літра», — уточнює бізнесмен.
Завдяки співпраці з відомими в Європі брендами (угорськими Jasz-Plasztik (торгова марка Optima), італьськими Midac та британським Ultracell), вдалося покрити весь асортимент продукції. Однак в супермаркеті, крім ексклюзивних бреднів, є і продукція розповсюджених виробників, таких як: Bosch, Mutlu та інших.
Як обрати якісний акумулятор
Усі автомобільні акумулятори поділяються на два типи: євро-стандарт та «Азія». Тобто на автотранспорт, зроблений в ЕС та США, просто технічно не підійде акумулятор азійського варіанту. Тому варто пам’ятати, що в китайських, японських та корейських автобрендах верхня кришка акумуляторів плоска, а клеми (фіксація) випирають як соски. Акумулятори євро-стандарту розміщені в рівень з верхньою кришкою батареї. Крім цього, вага «азійців» є більшою.
«На азійських машинах дуже часто буває, що об’єм двигуна 2,5 літра, а акумулятор на 60 ампер, хоча номінально там має бути потужність мінімум у 70. Буває, що виробники роблять так з технічних причин, а іноді суто в цілях економії. Вони навіть посадкове місце роблять під 60-амперну батарею, але ставлять туди на 45. Наприклад, акумулятор на 45 ампер коштує 2500 грн, а на 60 — 3000 грн. Таким чином економлять 500 грн лише на одній машині», — розкриває деталі пан Сергій.
За його словами, більшість європейських легкових авто використовують наступні категорії акумуляторів, які йдуть в одному корпусі, — від 42 до 55 ампер, та більш потужні — від 58 до 68 ампер. Комбайни, автобуси вже потребують батареї від 90 ампер. Ціна між кожною позицією відрізняється приблизно у 500 грн.
Чоловік підказує, що виявити неякісний акумулятор можна зробивши діагностику мультиметром або вимірявши заряд консистенції електроліту з водою, а також за вагою (дідівський метод). Чим важче коробка, тим більше в ній свинцю. Наприклад, акумулятор на 60 ампер зазвичай важить 14,5-15 кг, неякісний екземпляр матиме десь 12,5-13 кілограм. Пан Сергій каже, що не лише вага цього металу важлива, але і ступінь його очищення. За стандартом, в кожному акумуляторі міститься 60% нового свинцю та 40% старого, який проходить очищення. Він відмічає, що найкраще його очищення проводять саме європейські виробники. А на термін придатності впливає і правильна збірка конструкції.
«У нас на кожний акумулятор діє гарантія 2 роки. «Ходять» вони в середньому 4-6 років. Тобто ті, хто у нас придбав акумулятор 6 років назад, ще не всі приходили замінувати акумулятор, але їхні близькі та друзі вже неодоразово із впевненістью в якості купували нашу продукцію. Це ми змогли відстежити через дисконтні картки, які видавали усім нашим клєнтам та вносили їх в базу. Наші постійні клієнти — сервісні компанії, агропідприємства та перевізники, які постійно використовують автотранспорт. В місяць продаємо їм десь по п’ятдесят 200-амперних акумуляторів», — зізнається Сергій Барило.
В автомобілях використовують стартерні акумулятори. Вони працюють за принципом «дав-взяв», тобто він завів автомобіль, а потім сам «живляться» від генератора. В супермаркеті є також тягові акумулятори, які лише віддають енергію. Вони ідеальне джерело безперебійного току. Тому під час «блекауту» попит саме на тягові акумулятори дуже суттєво зріс. Сергій Барило пригадує, що тоді підіймав ціну максимум на 10%, хоча деякі не добросовісні підприємці «задирали» цінник на понад 150%. Проте чимало з них не встигли продати весь товар, тому зараз збувають його по собівартості.
Загадкова майстерня
Керівник розповідає, що багато автомобілістів звертаються зі справними акумуляторами, які треба трохи налагодити, тому він вирішив відкрити в цій же будівлі й майстерню. Спеціаліст, котрий працює тут, оглядає не тільки не робочі акумулятори, які здають клієнти на ремонт, але і нові партії. Все це, аби уникнути браку.
Майстер консультує та проводить діагностику, потім перевіряє рівень електроліту, за допомогою ареометра вимірює рівень заряду. Консистенція хоча б на сантиметр має покривати металеві пластини всередині корпусу. Сергій розповідає, що багато водіїв допускають помилку, доливаючи в середину саме електроліт. Однак додавати можна лише дистильовану воду, оскільки електроліт залишається там, випаровується лише вода, без якої електроліт не зможе вступити в реакцію.
«Усі нові партії ми перевіряємо мультиметром на вольтаж, на стенді під навантаженням, також міряємо рівень та густину води. В більшості випадків все нормально, але іноді буває, що в 5 акумуляторах все рівно, а в одному чогось трішки не вистачає. Тоді доводимо пристрій до необхідних показників», — стверджує Сергій.
Майстерня також має великий попит, адже після професійної консультації часто водії, які зайшли купити новий пристрій, дізнаються, що їхні акумулятори ще можуть достатньо довго прослужити.
«Багато хто приїжджає, каже: «Я був на СТО, мені сказали, що акумулятор вже своє відпрацював». Ми людину проконсультували, що треба робити, або дали підмінний акумулятор, на час поки відновлюємо старий. Але коли великий попит, то «підмінки» швидко закінчюються. Коли відключали світло, то люди залишали старі собі просто «під свічку», — каже бізнесмен.
Сергій Барило резюмує, що у кожному райцентрі на Полтавщині, а також на Сумщіни, відкрились партнерські-магазини, які отримають продукцію від «AKB+». В планах розширюватись далі, аби завдяки конкуренції підвищувати якість українського ринку акумуляторів.
Якщо ви хочете купити новий акумулятор або провести діагностику поточного, звертайтесь до «AKB+». Супермаркет знаходиться за наступною адресою: м.Полтава, вул. М.Бірюзова, 47Б.
Або за телефоном: 067-551-99-98. 050-573-54-71.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
10:45
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
11:21, 5 грудня
09:16, 7 грудня
10:32, 3 грудня
19:00, 10 грудня
19:00, 10 грудня
live comments feed...