• Головна
  • Депутат Павловський: "Законність походження будівельних матеріалів – складова якості дорожнього будівництва!"
17:10, 30 вересня 2021 р.
Надійне джерело

Депутат Павловський: "Законність походження будівельних матеріалів – складова якості дорожнього будівництва!"

Депутат Павловський: "Законність походження будівельних матеріалів – складова якості дорожнього будівництва!"

Днями член підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства Комітету Верховної ради з питань транспорту та інфраструктури, народний депутат Петро Павловський ("Слуга Народу") оприлюднив звернення до Міністра внутрішніх справ Дениса Монастирського. Депутат просить розслідувати факти незаконного видобутку надр в Полтавській області і розкрадання коштів на будівництві траси М-03, про що неодноразово писали полтавські та загальнонаціональні ЗМІ.

-Чому раптом депутат з Харківської області опікується дорогами Полтавщини?

По-перше, щоб з Харкова до Києва доїхати на авто, треба перетнути Полтавську область. Я їжджу зазначеним маршрутом часто, сам за кермом. Тому я – безпосередній споживач якості полтавських доріг. Автомобільна дорога М-03 від Харкова до Києва найбільшою ділянкою проходить через Полтавську область та є частиною траси міжнародного значення Е-40. До речі, непоганий фрагмент Полтавської об'їзної у вас побудували. Чекаємо на завершення всього кільця.

По-друге, як член профільного парламентського підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства, мене турбують питання, пов'язані з дотриманням законності під час будівництва доріг. Адже ці роботи виконуються за гроші платників податків. А М-03, наприклад, будується не просто за наші гроші – а за кредитні кошти міжнародних кредиторів, які будемо повертати з відсотками.

По-третє, відповідно до останніх заяв голови профільного підкомітету Юрія Корявченкова, перед колегами по підкомітету поставлено задачу налагодити депутатський і комітетський контроль якості дорожнього будівництва. Темпи, з якими зводяться об'єкти "Великого будівництва" – шалені. Треба тримати високу планку якості. А законність походження будівельних матеріалів – одна зі складових якості майбутньої дороги.

По-четверте, я читаю ЗМІ, зокрема і полтавські. Тому бачу, що з видобування надр і використанням видобутого в дорожньому будівництві, м'яко кажучи, не все гаразд.

-У зверненні до міністра внутрішніх справ Дениса Монастирського ви згадали про 4 кримінальні провадження, які розслідуються за фактами розкрадання надр і коштів. Невже це всі кримінальні справи, які в роботі у полтавських слідчих?

Ці провадження були зазначені у відповіді на один із моїх попередніх звернень щодо кримінальних справ, які розслідуються в Полтавській області за фактами незаконного видобування корисних копалин та використання їх при будівництві доріг. Тому окрім звернення до Дениса Монастирського, вже найближчим часом планую направити запити до Прокуратури Полтавської області. Хочу розібратися з обставинами, за яких, прикриваючись великими цілями будівництва доріг, у мешканців Полтавської області та і всіх громадян України крали надра. Я добре розумію, що іноді правоохоронцям потрібна політична воля, щоб докопатися до істини, знайти і притягнути до відповідальності винуватих.

Сподіваюся і на відповідні кроки з боку Полтавської обласної державної адміністрації та Служби автомобільних доріг в Полтавській області. Законність дорожнього будівництва – це і їх зона відповідальності.

-Але ж Обласна державна адміністрація не будує доріг і не утримує їх, так само не видає і навіть не погоджує видачу спецдозволів на користування надрами…

Саме так! Але водночас, структурні підрозділи ОДА контролюють питання, пов'язані з землекористуванням і землевідведенням, а це напряму стосується і будівництва доріг, і використання земельних ділянок не за призначенням, самовільного земле- і надрокористування.

А відповідно до Закону України "Про автомобільні", обласні державні адміністрації, як і Служби автомобільних доріг, є відповідальними за управління дорогами загального користування.

Інша справа, що інколи обласні адміністрації, а подекуди і САД не хочуть перейматися дорожнім будівництвом. Забуваючи про свою відповідальність. Що ж, треба нагадувати – будемо нагадувати.

-Повернімося до кількості кримінальних справ. Вам відомі інші випадки в Полтавській області незаконного видобутку надр, які йдуть у дорожнє будівництво?

Повну картину хочу отримати від правоохоронних органів. А з того, що ми з помічниками відстежуємо в медіа-просторі, бачимо періодичні проблеми з видобуванням піску і глини.

Загалом мушу відзначити, що видобування корисних копалин без спецдозволів призводить до недоотримання мільйонів гривень державою і місцевими громадами.

До речі, викликають тривогу не тільки факти розкрадання надр і використання незаконно видобутого в дорожньому будівництві. ЗМІ часто повідомляють про порушення технології під час будівництва робіт та експлуатації доріг. Деякі новини стосуються і Полтавської області. Наприклад, аудитори встановили, що на відрізку Н-31 підрядник не доклав 4 см цементобетону – вийшло 22 замість 26, передбачених у проекті. Хтось скаже: "Подумаєш, 4 см!" А від кожного сантиметру залежить довговічність дороги, потреба в подальших ремонтах і зрештою її безпека. Тому в мене конкретні запитання: чому підрядник, який не дотримався робочого проекту, не надав аудиторам документи для зустрічної звірки? Що він приховує? Чи сплачено вже накладений штраф? Чи перекладено вже цементобетон на відрізку, який зафіксували аудитори? Хто конкретно допустив таке порушення?

Інший кейс – вже по М-03. Компанія-підрядник роками використовує будівельний матеріал, який, як випливає з публікацій ЗМІ, не було передбачено проектною документацією. Виглядає так, що компанія-підрядник мало не сама собі дозволила використовувати цей матеріал. Але є нюанс – його не можна використовувати в дорозі І категорії в тому вигляді, як це відбувається. І тут питання майже риторичне: чому – порушення технології є, підміна матеріалів є, а винних немає?

Використання неякісних будівельних матеріалів скоротить термін експлуатації доріг, а це означає нові і нові перевитрати бюджетних коштів у майбутньому.

-Гаразд, отримаєте Ви дані від правоохоронців, і що далі?

Буду діяти в межах законних повноважень народного депутата. Вважаю, що проблеми з нелегальним видобуванням корисних копалин і їх використанням в дорожньому будівництві не можна замовчувати – тому, думаю, варто буде обговорити інформацію від правоохоронців у профільному підкомітеті, донести інформацію до вищого керівництва держави.

Як і Ви, я хочу їздити по якісних дорогах і знати, що вони збудовані законно і надовго. Тому давайте разом контролювати походження і якість матеріалів, з яких будують дороги за гроші платників податків.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Полтава #дороги #будівництво #народний депутат #звернення
Оголошення
live comments feed...