• Головна
  • Прострочення позики – як спілкуватися з колекторами?
Новини компаній
10:16, 7 липня 2020 р.

Прострочення позики – як спілкуватися з колекторами?

Новини компаній
Прострочення позики – як спілкуватися з колекторами?, фото-1

Люди, які вже мають погану кредитну історію, добре знайомі з представниками однієї з найдревніших професій – колекторами. Інколи вони працюють з тими, хто має борг за комунальні платежі або не сплачує аліменти. Але найчастіше колектори спілкуються з фізичними особами, які мають прострочені позики.

Практика передачі (продажу) безнадійних боргових зобов’язань своїх клієнтів спеціалізованим (колекторським) компаніям – досить поширена у світі. Фінансові компанії використовують її у ситуації, коли стягнення боргу стає проблематичним і пов’язане з тривалими і дорогими судовими процедурами.

Хто такі колектори?

Припустимо, ви взяли позику у банку або звернулися до мікрофінансової організації. З якихось причин ви не можете вчасно повернути позичені гроші та сплатити відсотки за користування. Що робить у цьому випадку кредитор? Його прибуток залежить від нарахованих відсотків, а прострочені зобов’язання призводять до збитків. Тому він намагається повернути свої гроші. Ось у цьому місці на сцені з'являються колектори.

Зауважте, що банки та МФО не стягують борги самостійно. Банки користуються послугами приватних виконавців, яким передають право стягнути борг, або арештувати майно боржника і реалізувати його на аукціоні. МФО зазвичай передають прострочені позики колекторським компаніям за 30%-40% від суми боргу.

Можливість передати прострочені борги клієнта третім особам зазвичай вже прописана в кредитній угоді, яку позичальник підписує перед отриманням грошей. Підпис під трьома сторінками дрібного тексту – автоматична згода на спілкування з колекторами в разі проблем з виплатою грошової позики.

Які права має колектор

Діяльність колекторів регулюють: Цивільний Кодекс, Господарський кодекс та Закони України «Про банки і банківську діяльність», «Про фінансові послуги». Фінансова компанія зобов’язана письмово повідомляти боржника про передачу права вимоги третім особам. Тільки після такого повідомлення вона може заявляти свої права, як новий «кредитор». Законні дії колекторів – письмово нагадувати боржнику про прострочений борг та його розмір, а в разі несплати у визначені терміни передати справу до суду, після чого стягненням боргу будуть займатись державні або приватні судові виконавці. Але дуже часто колектори перевищують свої повноваження.

Як поводити себе з колекторами?

Коли телефонує незнайома людина і каже, що вона колектор, необхідно запитати наступну інформацію: прізвище та ім’я, назву установи та посаду. Далі просити назвати номер кредитного договору і номер договору про передачу права на стягнення боргу. Якщо колектори насправді отримали повноваження стягнути борги з людини, вони представлять на її вимогу всю інформацію.

В Україні діють дві схеми комунікації колекторів з боржниками. Перший варіант – спілкування по телефону. Починаються щоденні дзвінки боржнику і контактним особам, пошук нових контактів з різних джерел. Телефонний «терор» триває близько 3-6 місяців.

Мета колекторів – психологічний тиск, який змусить боржника швидко знайти необхідні кошти і заплатити. Другий етап – особисті візити колекторів до боржника. Небажані гостини починаються після 3-6 місяців спілкування з людиною у телефонному режимі.

Розмови по телефону

Коли вам зателефонував колектор, то спробуйте поговорити з ним ввічливо, а якщо він погрожує чи залякує, дайте йому зрозуміти, що його дії незаконні і що ви звернетесь до суду у випадку порушення ваших прав.

Записуйте кожну розмову, особливо коли колектори погрожують. Працівник колекторської служби не повинен виходити за межі своїх повноважень, тому що ви можете подати на нього скаргу в організацію з Захисту прав споживачів або до суду.

У телефонній розмові колектор прагне налякати, надавити на психіку людини. Крім того, часто колектор використовує контакти родичів чи друзів у соцмережах, хоча не має права цього робити.

Нагадайте йому, що за розголошення персональних даних та конфіденційної інформації, якою є банківська таємниця (про отримані кредити та стан рахунку) він буде відповідати в суді.

Тактика боржника – бути спокійним та морально стійким по відношенню до телефонних атак і вимагати пред’являти претензії виключно у письмовій формі.

Особисті візити колекторів

Колектори не повинні заходити у вашу оселю. Вони обмежені законом України про недоторканність житла до судового рішення. Виконати судове рішення можуть тільки працівники Державної виконавчої служби.

Спілкуватись з колекторами потрібно на нейтральній території. Але лише після того, як вони підтвердять документами свої повноваження.

Якщо колектори дозволяють собі грубе поводження або погрози, намагаються спілкуватися з родичами, а тим паче з неповнолітніми, то це привід просити захисту в суді.

Аргументи? Використання і розголошення конфіденційної інформації і моральна шкода. Навіть порушення умов кредитного договору не дає права колекторам перевищувати свої повноваження і порушувати права людини.

Не можна підписувати жодних паперів, які підсовують колектори. “Формально” чи “для знайомства” – все це надалі може бути використано проти боржника.

Прострочення кредиту краще уникати. Якщо немає змоги вчасно повернути кредит, його потрібно швидко перекредитувати ще до виникнення прострочення. Рефінансувати прострочені позики дуже складно, тому слід бути готовими до спілкування з колекторами.

Джерело інформації https://financer.com/ua/finansovi-porady/kolektory/

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оголошення
live comments feed...