15:30, 15 квітня 2020 р.
Надійне джерело
Як у Полтавській гімназії «Здоров’я» №14 проводять спортивні заняття під час карантину?
"Полтавська гімназія "Здоров'я" №14" - відомий у місті навчальний заклад. Він працює в рамках Міжнародного проекту «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю» і реалізує програму «Здоров’я», результативність якої визнана відомими фахівцями.
5 років поспіль гімназія посідає першість у спартакіадах школярів та інших заходах. У зв’язку з впровадженням карантину в Україні та дистанційного навчання, ми вирішили дізнатися, як у школі викладають фізкультуру в умовах віртуальної реальності. Ситуацію нам прокоментував завідувач кафедри фізичного виховання Полтавської гімназії «Здоров’я» №14 - Віктор Донець:
- Зараз ми не проводимо уроки фізичного навчання, скоріше, це можна назвати консультаціями з фізичної культури учнів. Надаємо вправи для різних груп м’язів – шиї, живота, спини, рук, ніг. Ми безпосередньо спілкуємося з класними керівниками, у яких є свої власні платформи, доносимо інформацію через них. Також надаємо різні відео з ютуб-каналів, онлайн-уроки, так звані руханки, за якими учні зможуть повторювати фізичні вправи. Також на кафедрі фізичного виховання є спеціальний сайт, де ми викладаємо різні відео з загальнорозвиваючими вправами. На сайті Міського відділу освіти викладають відео з заняттями, які ведуть троє полтавських вчителів фізкультури. Тобто використовуємо дуже багато різноманітних ресурсів.
Віктор Донець продовжує:
- Наше головне завдання, як гімназії здоров’я – щоб діти були здорові і фізично розвинуті. Особливо це важливо і актуально зараз, під час карантину, коли учні багато часу проводять вдома перед комп’ютерами. За допомогою наших вправ долучаємо дітей до спорту. Учні зацікавлюються і навіть викладають відео своїх занять в соціальні мережі. Є також і теоретична частина навчання. Надаємо різні цікаві історії з видів спорту на Полтавщині – волейболу, футболу, легкої атлетики. Звісно, ми не можемо проконтролювати чи діти виконують усі вправи, які ми їм надсилаємо. Адже тут у нас немає домашніх завдань та звичного оцінювання – оцінок ми не ставимо. Але навіть так деякі учні скидають нам відео своїх тренувань. Звісно, ми намагаємося залучати і зацікавити якнайбільше учнів. Вони у нас всі спортивні, тому проблем не виникає.
На питання про складнощі дистанційного методу навчання Віктор Донець відповів, що складнощів взагалі не бачить, адже це не звичайна модулева система фізичного виховання, яку потрібно самотужки опановувати учням, а комплекс загальнорозвиваючих вправ, які якраз підходять для самостійного виконання вдома.
- Це якраз підготовчі вправи до основного навчального модулю, - поясняє Віктор Донець. – Наприклад, присідання, різні вправи зі скакалкою. Тобто вправи, які можна виконати вдома, не виходячи на вулицю. Тому складнощів не виникає. Дуже багато учнів 5-11 класів залучені до наших вправ. Початкова школа також виконує вправи, особливо гімнастику для очей. Особисто я викладаю фізичне виховання у 8-х та 10-х класах, то можу сказати, що діти працюють дуже активно. Зараз наше головне завдання, аби учні не виходили з дому і могли ефективно займатися вдома. Звісно, дистанційно не можна показати дітям всього, що при звичайних уроках. Також не можна залучати спортивний інвентар, як це можна робити, коли займаєшся з дітьми на вулиці. Єдина складність у тому, що ми зараз прив’язані до домашніх умов. Зараз ми не маємо змоги долучати до вправ елементи волейболу, футболу або легкої атлетики. Але ми робимо усе можливе, аби діти ефективно займалися у тих нестандартних умовах, які склалися. Звісно, живі тренування цікавіші. Але наше завдання, як вчителів фізкультури гімназії "Здоров'я", щоб діти фізично розвантажувалися, а не тільки сиділи постійно за комп’ютером, адже зараз у них дуже багато завдань з інших предметів. Тому ми також надсилаємо їм різні вправи для постави.
Також ми поспілкувалися з вчителем-методистом вищої категорії з біології та основ здоров’я Полтавської гімназії "Здоров'я" № 14 -Наталією Пилипенко. Вона розповіла, яких рекомендацій дотримуються діти для підтримання здоров’я учнів під час карантину.
- Дистанційне навчання корегується відповідно до вікових особливостей учнів, - Дітей ми намагаємося не завантажувати. Тому урок триває не 45 хвилин, як звичайно, а 30. По-перше, розклад складається таким чином, аби правильно чередувати предмети – наприклад, математика, далі художня культура або українська мова. Це робиться для того, аби не навантажувати дітей одним і тим же матеріалом. По-друге, дуже важливо стежити за зором учнів та не допустити різних хвороб постави, тому ми рекомендуємо під час онлайн уроків робити фізкультурні хвилинки на розвантаження або гімнастику для очей. Важливо також зберегти психічне здоров’я. Намагаємося брати до уваги можливості кожної дитини, адже не всі мають змогу прослухати вчасно матеріал, особливо якщо у сім’ї декілька учнів, а також батьки теж працюють дистанційно.
Наталія Пилипенко продовжує:
- Від своєї кафедри ми розробили відповідні рекомендації на час карантину, погоджені на засіданні педагогічної ради. Зокрема, сидіти за комп’ютером рекомендується не більше двадцяти хвилин. Якщо це телефон, то ще менше, адже там маленький шрифт. Обов’язковими є вправи для очей на розвантаження. Наприклад, потрібно сильно примружити очі, а потім різко відкрити. Також дуже важливо правильно харчуватися учням. Карантинний час припав на авітаміноз, тому треба слідкувати, щоб харчування учнів було збалансованим та різноманітним. Зараз, наприклад, триває Великий піст, то дітям зовсім не рекомендується зараз дотримуватися посту. Учням потрібно вживати багато вітамінів та білкової їжі. Білок корисний для зору, постави, кісток та мозку.
Наталія Пилипенко зауважила, що найголовніші рекомендації для здорового дистанційного навчання учнів наступні:
- 1. Чередувати інтелектуальний розвиток з фізичним.
- 2. Працювати за екраном не більше двадцяти хвилин і робити розвантажувальні вправи: для очей, на розтягнення м’язів, на покращення м’язового корсету спини, на розминку для плечового поясу, шиї. Це елементарні, але дуже дієві і ефективні вправи, які допомагають і є корисними для тіла.
- 3. Не забувати про позитивні емоції – поєднувати навчання з переглядом цікавих мультфільмів, фільмів, з малюванням, грою. Також важливе спілкування.
- 4. Загартовувати організм – наприклад, приймати контрастний душ. Це тримає організм у гарному тонусі та загартовує кровоносні судини.
- Як біолог, я вважаю, що дуже важливими є прогулянки на свіжому повітрі, - наголошує Наталія Пилипенко. – Особисто мене дивують карантинні правила - те, що нас зовсім обмежують у свіжому повітрі. Я вважаю, це не дуже правильно для нашого здоров’я. Організму потрібно отримувати від сонця вітамін D, тому прогулянка десь у малолюдному місці піде тільки на користь. Дітям потрібне свіже повітря, потрібно насолоджуватися усіма процесами, які зараз проходять у природі. Потрібно радіти маленьким речам. Також, я вважаю, треба з розумінням ставитися один до одного, залишатися у гарних стосунках з близькими. І головне бути здоровими.
Голова кафедри фізико-математичних наук Світлана Пасько ділиться:
- У 5-х класах, наприклад, проводимо заняття в ігровій формі. Є такі відео уроки – “Тітонька Сова” від Приватбанку і Ощадбанку, ми даємо учням їх дивитися. Потім вони заповняють тести через платформу Google class. Дітям такі завдання подобаються і немає необхідності проводити онлайн-урок. Особисто я викладаю у 7-х, 8-х, 10-х та 11-х класах. З математики готую учням презентацію і у голосовому чаті ми працюємо. Головна складність у тому, що весь клас підключити я не можу. Чим більше учнів залучено, тим менше уваги приділяється кожному і це неефективно. Тому класи я поділила на групи і таким чином ми займаємося. Є два сайти з математики – mathab.com.ua для старшокласників та evrika.poltava.ua для початкової школи. Всі ці сайти ми викладаємо у наших групах у Вайбері. Найзручніша платформа Google class, тому її використовуємо найбільше. Тут вчитель має можливість побачити результативність кожного учня. Також зручно перевіряти роботи. Тобто є зворотній зв'язок і це найголовніше. Недолік в тому, звісно, що ми не бачимо дітей вживу. Але разом з цим, 10-й клас, наприклад, повністю опанував програму та гарно написав контрольну роботу. Працювати важко, але можливо.
Довідково: колектив Полтавської гімназії "Здоров'я" №14 нагороджений грамотами Міністерства освіти і науки України у 2004, 2006 році, дипломом «Флагман освіти України» у 2009 році. У 2010 році нагороджений грамотою обласного управління освіти за активне впровадження здорового способу життя серед молоді. У 2010-2011 році у закладі навчалися 16 кандидатів у майстри спорту з плавання, боротьбі, волейболу, баскетболу, гімнастики, спортивного танцю. Волейболісти гімназії – чемпіони Перших Всеукраїнських юнацьких олімпійських ігор з волейболу 2010 року. Команда гімназії у 2010 році двічі представляла Полтавську область на змаганнях «Старти надій» у міжнародному дитячому центрі «Артек».
Раніше ми писали Як проходить дистанційне навчання у Полтаві під час карантину: розповідь полтавських викладачів
Бажаєте отримувати найважливіші новини Полтави у месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
19:00, 10 грудня
19:00, 10 грудня
19:00, 10 грудня
19:00, 10 грудня
19:00, 10 грудня
live comments feed...