12:30, 15 квітня 2020 р.
Надійне джерело
Багаторічний досвід використання дистанційних технологій у вищій освіті
Короткий екскурс. З веденням тривалого карантину по всій країні поставило освітян перед черговим, але вже досить знайомим питанням - продовження освітнього процесу із застосуванням сучасних технологій. Питанню дистанційної освіти у вишах присвячено багато наукових статей, проведено безліч конференцій та наукових диспутів, захищено чимало дисертацій.
Полтавський університет економіки і торгівлі займає активну позицію в цій сфері, адже університет ще у 2002 році почав вивчати це питання, а у 2009 – увійшов до складу десяти вишів України, які на підставі наказу МОН України входили до педагогічного експерименту та впроваджували дистанційні технологіїв освітньому просторі.
Університет був, є та завжди буде в авангарді впровадження цих технологій, адже завдяки ним останні роки навчаються більшість студентів заочної форми навчання та значна частина студентів денної, які на час стажувань за кордоном, на практиках або за станом здоров’я потребують підтримки та супроводу навчання дистанційно. За цими технологіями успішно виконано навчальні плани та здобуто освіту за ступенем бакалавра та магістра численною армією випускників ПУЕТ.
Історія створення освітнього порталу ПУЕТ складається з кількох етапів.
Перший - вивчення досвіду - досліджувався досвід вітчизняних і закордонних університетів. Варто зазначити, що вітчизняні заклади вищої освіти 11 років тому перебували переважно в рівних позиціях, відрізнялися не значно: у когось було краще технічне забезпечення завдяки міжнародним проєктам, а хтось знав краще більше методику викладання дистанційно завдяки особистим закордонним контактам.
Другий – розроблення дистанційних курсів та їх упровадження. У ті роки перед колективом ПУЕТ постало питання підтримки та супроводу освітнього процесу серед студентів-заочників. Згідно із сформованими планами питання методичного забезпечення, а саме дистанційні курси, розроблялися 5 років поспіль. Згодом, побачивши переваги дистанційних технологій та їх зручність в університеті, паралельно почали розробляти курси для студентів-іноземців.Для цього викладачі систематично проходили навчання з питань методики викладання дисциплін дистанційно та технологічних можливостей.
Третій – активне використання дистанційних технологій, розвиток та вдосконалення. На сьогодні університетом розроблені, постійно оновлюються та адаптуються понад 1600 курсів-дисциплін за 30 освітніми програмами (та спеціалізаціями) бакалаврату та 27 – магістратури.
Сьогодення. Відповідно до всіх норм та вимог педагогічної логістики дистанційний курс для студента будь-якого курсу має в собі містити:
-Теоретичні матеріали. За понад 11 років плідної праці викладачами університету підготовлено змістовні та досить цікаві курси. Сама платформа дозволяє розміщувати теоретичні матеріали у вигляді глосарію, htps-сторінки самої платформи, відеолекцій, презентаційабо текстових документів, додатків різних форматів, або посилань на перевірені зовнішні джерела.Під час вивчення матеріалу кожен студент може отримати консультацію як від провідного викладача, так і від його асистентів.
Головна сторінка центру дистанційного навчання
Сторінка студента
Теоретичні матеріали для вивчення дисципліни
Консультації від викладачів
Практичні завдання для студентів із вивченої теми
Онлайн-консультації студентів
Навчання студентів
Виконання студентами завданнь
-Практичну частину дистанційного курсу, зазвичай, становлять: завдання із прикладами розв'яза́ння та завдання для опрацювання. Студент під час роботи над виконанням завдань може працювати над матеріалами різних форматів, симуляторами та ін.
Інформація про викладачів
Виконані завдання студента
Проведення онлайн-лекцій для студентів
Складання практичних занять студентом онлайн
Контроль знань. Контроль знань для студентів відбувається, зазвичай, за двома етапами. По-перше, проміжний контроль окремо за темами та курсом загалом і загальний підсумковий. Контроль може відбуватися у формі фото, відео-, тактового звіту, розрахункової роботи, або спільної командної роботи з використанням окремого форуму. Підсумковий контроль, зазвичай, формується провідним викладачем заздалегідь, доступ до нього відкривається лише за умов виконання програми курсу.
Онлайн-відомість групи
Складання іспиту дистанційно
Складання іспиту за відеозв'язком
Журнал оцінок викладача
-Відомості про успішність. Відомості про успіхі в навчанні студент отримує на стартовій сторінці власного акаунта, де графічно відображаються успіхи або проблеми навчання за дисциплінами поточної сесії. Зі свого боку, викладач у своєму акаунті отримує згенеровану автоматично електронну відомість успішності студентів у розрізі академічної групи.
Відповідно до отриманого університетом досвіду можна визначити кілька переваг та недоліків вищої освіти за дистанційними технологіями.
Переваги: | Недоліки: |
1.Доступність домаксимального обсягу освітніх матеріалів. 2.Можливість отримати ширші обсяги знань та урізноманітнити їх формат, ніж під час аудиторних занять. 3.Гнучкий графік освітнього процесу, зручність навчання. 4.Змішання кордонів між очною та заочною формами навчання. 5.Можливість психологічної адаптації до сучасних технологій. 6.Задоволення студентів в отриманні освіти в комфортних для них умовах. | 1.Потреба моніторингу процесу навчання та його графіка. 2.Певні ризики «теоретизації» навчання, зведення освітнього процесу до механістичних прийомів і методів. 3.Можливість хакерського вторгнення в електронну базу даних. |
Про перспективи. Сьогодні дуже часто чуємо вислів, що настала доба онлайн-освіти. Безумовно, попри деякі недосконалості дистанційної освіти, перебуваючи на карантині, більшість студентів України загалом і ПУЕТ зокрема, ще раз наочно переконалися в ефективності сучасних технологій. Молодь швидко адаптується й реагує на потреби. Отже, дистанційним технологіям, безумовно, бути, і з кожним роком їх присутність в освіті буде збільшуватися. Є певні ризики та проблеми розвитку цієї форми навчання. До нагальних питань, що потребують розв’язання, на нашу думку, належать: підвищення ефективності дистанційного навчання через перехід від текстів до графічного та відеоконтенту; розроблення додаткових курсів для компенсації відсутніх знань та посилення кібербезпекичерез розвиток систем захисту комп'ютерних баз та електронних центрів. До цих викликів ПУЕТ готовий та з оптимізмом дивиться в майбутнє.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
live comments feed...