Як повернути товар належної якості до магазину?

Напередодні Нового року та різдвяних свят кожен з нас знаходиться у приємних турботах: як відсвяткувати свята, що приготувати, які подарунки вибрати рідним та близьким. Проте досить часто трапляються ситуації, коли ми придбавши подарунки в магазині та прийшовши додому розуміємо, що річ нам не підходить чи то розмір, колір тощо або наш подарунок не до вподоби близьким.

Як діяти в правовому полі покупцям, щоб повернути товар належної якості до магазину, інформують фахівці Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що протягом 14 днів з моменту оформлення покупки справний товар, тобто товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути. Проте, на практиці повернути такий товар, якщо він без дефектів чи браку, наважуються не всі. Причиною цього частіше за все є юридична необізнаність та не завжди чемна поведінка продавців, які не хочуть прикладати додаткові зусилля для оформлення операції, яка не збільшує, а зменшує обсяг їхніх продажів.

Що ж необхідно зробити для того, щоб повернути свої кошти, заощадивши при цьому свій час та нерви? Перш ж за все слід запам’ятати декілька простих правил. Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Відповідно до норм чинного законодавства споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Випадки, коли продавець погодився б обміняти товар після спливу 14 днів, трапляються рідко і, як правило, винятком з правил. Тому слід бути уважними і не пропустити строк для відповідно звернення, оскільки після його закінчення Ви зможете повернути чи обміняти товар лише за гарантією, тобто якщо він неналежної якості.

Варто пам’ятати, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики. Тому якщо Ви, наприклад, придбали сукню і в перший же день, пішли в ньому на роботу, зрозуміли, що воно Вам тисне, то повернути товар вже скоріше за все не вийде, оскільки на одязі залишаться хоч і не значні, але все ж помітні сліди носіння, що автоматично поставить товар у ряд «вживаного».

Наступною обов’язковою умовою для того, щоб отримати або обміняти товар належної якості є наявність розрахункового документу, виданого споживачеві разом з проданим товаром. Пам’ятайте, що наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

Як діяти покупцю, якщо у магазині відсутній аналогічний товар? Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець, в свою чергу, зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Який же порядок відшкодування коштів споживачу? При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Кошти, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.

Слід зазначити, що не всі товари Ви можете обміняти та повернути. Існує перелік товарів, які не підлягають обміну або поверненню. Як правило, при купівлі таких товарів про те, що їх неможливо обміняти або повернути, Вас попередять продавці, однак не слід покладатися лише на їхню сумлінність. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» і до нього віднесено продовольчі товари, лікарські препарати, предмети сангігієни, а також дитячі іграшки, білизну, друковані видання, ювелірні вироби та інші.

Звертаємо Вашу увагу, що Закон гарантує Вам можливість не лише обміняти товар, а й повернути його.

Як правило, коли Ви наполягаєте саме на поверненні товару, продавець в магазині буде посилатися на вищезазначену статтю 9 Закону України «Про захист прав споживачів» та запевняти, що товар можна лише обміняти на інший аналогічний. Проте це не так!

Зазвичай споживач у таких випадках вже визначився з аналогічним товаром, що пропонується у зовсім іншому магазині, тому нав’язування йому того чи іншого товару буде порушувати його право на вільний вибір, тобто базовий принцип свободи договору.

Підстави для обміну або повернення товару завжди суб’єктивні, але Ваші доводи мають стосуватися саме неможливості використання товару за призначенням. Звичайно може трапитись, що Ваші аргументи не влаштують продавця, однак в будь-якому випадку не дозволяйте обдурити себе і наполягайте на своєму. Якщо представник торговельного закладу не сприймає жодні аргументи, то єдиним варіантом вирішення спору буде звернення до суду. Для цього Вам слід зафіксувати факт звернення до магазину, тобто вручити під підпис представнику магазину заяву з вимогою про повернення товару, якщо у Вас відмовляються прийняти так заяву – її слід направити поштою або кур’єром та зберегти докази відправлення.

Слід зазначити, що навіть за відсутності проблем із продавцями для оформлення розірвання договору Вас можуть попросити написати заяву на ім’я директора магазина про повернення товару. У заяві варто вказати назву і реквізити продавця (магазину, товариства або фізичної особи-підприємця). Як правило така інформація міститься в чеку, або на стенді «Куточок споживача». Також необхідно зазначити свої прізвище, ім’я, по батькові та контактні дані (адреса, телефон). У заяві слід вказати, коли і який товар був придбаний, за яку ціну, а також вказано, що річ не підійшла вам за однією з таких характеристик: форма; габарити; фасон; колір; розмір (або інші причини) і тому не може бути ним використаний Вами за призначенням.

Варто сформулювати вимогу про обмін товару на аналогічний (повернення грошей за придбаний товар). Підпис на заяві, поточну дату або дату, коли збираєтеся безпосередньо звернутися до продавця (пам’ятайте про те, що у вас є всього 14 днів). Пам’ятайте, що гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Додатково повідомляємо, що за захистом своїх прав ви можете звернутися до Інспекції з питань захисту прав споживачів у Полтавській області: м. Полтава, вул. Пушкіна, 16, (0532) 56-56-34.

Нагадуємо, що отримати кваліфіковану правову допомогу ви можете звернувшись до фахівців системи безоплатної правової допомого Полтавської області.

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області працює за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40.

Отримати фахову правову допомогу громадяни можуть звернувшись до відповідних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Полтавський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40, тел. (0532) 56-02-88.

Кременчуцький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Кременчук, вул. Небесної Сотні, 54, тел. (05366) 3-00-38.

Лубенський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Лубни, вул. Монастирська, 17, тел. (05361) 77-479.

Цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.

товар магазин повернення схема консультація
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
Міністерство охорони здоров’я дозволило місцевій владі відкрити продуктові ринки під час карантину. Проте наказало суворо дотримуватись обмежень. Про це йдеться у постанові головного санітарного лікаря України Віктора Ляшка від 30 березня, текст якої опублікували на сайті МОЗ. Умови для роботи ринків наступні: -          Це має бути ринок харчових продуктів; -          На ринку можуть знаходитися не більше однієї людини на 20 квадратних метрах торгівельної...
Партнерський матеріал
Як показує зарубіжна практика, у боротьбі з коронавірусною інфекцією може прийти момент, коли лікарні перестають справлятися з напливом хворих. Відтак з’являється необхідність розгортати мобільні госпіталі. Таку практику використовують нині в штатах і в більшості європейських країн. Щоби бути готовими до подібних викликів, у Полтаві здійснили об’їзд спортивних закладів міста, чиї спортзали за площею можуть бути використані з цією метою. Серед іншого також...
Пригоди
Аварія сталася 31 березня близько 12:30 на автотрасі Дніпро – Кобеляки – Решетилівка біля села Сухинівка Кобеляцького району. У поліції Полтавської області повідомляють про зіткнення легковиків «Деу», яким керував 25-річний житель міста Дніпро та ВАЗ, за кермом якого перебував 31-річний житель Кобеляцького району. Після ДТП обох водіїв та двох пасажирів легковиків госпіталізували до Кобеляцької ЦРЛ. Після обстеження трьох людей відпустили додому, зараз на...
Пригоди
Виклик про пожежу надійшов 31-го березня близько 11:00. Загорівся цілодобовий продуктовий павільйон, розташований неподалік автобусної зупинки «Геофізика», що у селищі Розсошенці. За викликом на місце події прибули 2 відділення 4-ої Державної пожежно-рятувальної частини. Одразу розпочати гасіння рятувальники не могли, тому що павільйон був підключеним до електромережі. Лише після відключення розпочали ліквідацію пожежі. Вогонь вдалося подолати о 13:02. Рят...
Суспільство
Пенсії в Україні у 2020 році обіцяли проіндексувати вже кілька разів, але строки перегляду виплат знову перенесли. 30 березня Верховна Рада України прийняла законопроєкт про соціальні гарантії у зв'язку з поширенням коронавірусу.  Як йдеться в тексті законопроєкту, індексація пенсій, яка була анонсована раніше, відбудеться лише після завершення карантину. "Вжити заходів щодо недопущення зменшення розміру виплат пенсій, а також проведення індексації пенсій,...
Пригоди
30-го березня близько 17:00 поліцейським повідомили про конфлікт, що стався між двома мешканцями міста Гадяч. Під час суперечки 69-річний чоловік погрожував 37-річному зброєю і навіть вистрілив. За викликом на місце події прибула слідчо-оперативна група. Поліцейські встановили, що конфлікт стався через те, що старший чоловік із лютого місяця не виконав обіцянку відремонтувати авто іншого учасника конфлікту. Отримавши описи озброєного чоловіка та його автом...
Суспільство
За відсутність медичної маски на вулиці чи приготування шашликів у парку поліцейські наразі не штрафують. Із громадянами можуть лише провести профілактичну бесіду. Про це повідомив речник Міністерства внутрішніх справ Артем Шевченко – пише «Українська правда». Речник зауважив, що носити медичні маски – це рекомендація держави, тому за їх відсутність поліцейські можуть лише провести профілактичну бесіду. Так само не штрафують за шашлики, які почали готувати...
Суспільство
Пенсійний фонд повідомив, що виплату пенсій за березень поточного року забезпечено своєчасно у відповідності з чинним законодавством. Наголошується, що згідно зі статтею 47 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсія виплачується щомісяця у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, або через установи банків у порядку, передбаченому Кабінетом мініс...
Суспільство
Після запровадження в Україні карантину кількість злочинів по країні загалом зменшилася приблизно на третину. Не виняток – Полтавська область – у якій поліцейські фіксують зменшення кількості злочинів. Про це повідомив речник поліції Полтавської області Юрій Сулаєв. При цьому правоохоронці через карантин працюють у посиленому режимі та несуть постійні чергування у населених пунктах області.  Нагадаємо, раніше ми повідомляли статистику злочинів на Полтавщин...