15:30, 28 січня 2019 р.
Надійне джерело
На Полтавщині необхідно створити більше тридцяти інклюзивно – ресурсних центрів
Нині на Полтавщині діє 20 інклюзивно-ресурсних центрів. Хоча насправді їх треба набагато більше.
«Інклюзія – це не тільки освіта для дітей, яким необхідна додаткова увага. Це їх соціалізація й можливість іншого життя та сприйняття світу. Вони надзвичайно талановиті й наполегливі. І в цьому ми вкотре переконалися під час Всеукраїнської наради з питань інклюзивної освіти, яка відбулася в Києві. На ній виступали ці дітлахи. Саме після року навчання в інклюзивному центрі чи реабілітації в ресурсній кімнаті діти починають краще говорити, не бояться спілкуватися та виступати на загал», – зазначив Валерій Головко.
Про стан розвитку інклюзивної освіти та створення інклюзивно-ресурсних центрів у регіоні розповіла на апаратній нараді директорка Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олена Харченко. За її словами, інклюзивна освіта є важливою складовою освітньої реформи.
«Із 234 тисяч дітей, які проживають в області, – 36 тисяч – діти з особливими освітніми потребами, зокрема 4,6 тисячі – діти з інвалідністю. Якщо подивитись динаміку за останні три роки, то кількість закладів дошкільної освіти, де є інклюзивна форма навчання, збільшилась у чотири рази. Кількість дітей, що здобувають дошкільну освіту, теж збільшилась: нині 83 дитини здобувають дошкільну освіту в 44 закладах», – повідомила Олена Харченко.
За її словами, у 2018-2019 навчальному році в закладах загальної середньої освіти з дітьми, які перебувають на інклюзивному навчанні, працюють понад 300 вчителів-асистентів. В усіх інклюзивних закладах загальної середньої та дошкільної освіти області створені команди психолого-педагогічного супроводу, які забезпечують організацію освітнього процесу з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей дітей.
Важливою складовою проведення освітньої реформи є відкриття інклюзивно-ресурсних центрів. В області таких має бути 32. Нині створили 20.
Голова облдержадміністрації наголосив, що нині область має активніше працювати саме в напрямку розвитку інклюзивної освіти.
«Нам потрібно сьогодні вимагати від органів місцевого самоврядування самореалізації процесу інклюзії. За півроку Департамент освіти та науки й Департамент охорони здоров’я підготують моніторинг щодо стану здоров’я дітей з особливими освітніми потребами. Адже деякі діти можуть навчатися в класах з однолітками, які не мають інвалідності. Саме створення інклюзивно-ресурсних центрів ламає стереотипи навчання цих дітей. Мета таких центрів – це соціалізація до нормального життя. У кожній школі має бути ресурсна кімната», – наголосив Валерій Головко.
Очільник області додав, що нині потрібно змінити підходи до створення освітнього простору в області:
– Необхідно, щоб якомога більше дітей з особливими освітніми потребами отримали якісне навчання. Наше завдання – достукатися до кожного освітянина, щоб стан освіти в області відповідав тим критеріям, які закладені в основу освітньої реформи.
Минулого року на Полтавщині підготували 760 педагогічних працівників і регіональних тренерів із напряму «Основи інклюзивної освіти». 81 відсоток педагогів області підготовлені до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. У 2019 році навчання й консультації для працівників освіти продовжаться.
Раніше ми повідомляли Розпочав роботу інклюзивно - ресурсний центр
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
18:38
Вчора
Перший хом'як: як підготуватися і що купити для нового мешканця
Новини компаній
16:00
Вчора
12:54
Вчора
ТОП новини
Оголошення
16:11, 16 жовтня
12:37, 6 листопада
12:37, 6 листопада
12:37, 6 листопада
12:37, 6 листопада
live comments feed...