• Головна
  • Бренд Полтави: галушки, красиві дівчата чи місто, в якому сповільнюється час?
13:30, 6 червня 2018 р.
Надійне джерело

Бренд Полтави: галушки, красиві дівчата чи місто, в якому сповільнюється час?

Чи потрібен Полтаві бренд? І чи готовий я брати участь у його розробці? Саме на ці два питання мали відповісти учасники дискусії «Бренд міста: тимчасовий тренд чи поштовх до розвитку?», що відбулася вчора на локації «Твій простір», біля музичного училища. Цікаві спікери, потужні думки та одна велика перешкода, з якою доводиться щоразу зіштовхуватися тим, хто прагне розвивати у Полтаві індустрію гостинності.

Що таке бренд і для чого він потрібен?  

Бренд - комплекс понять, які узагальнюють уявлення людей про відповідний товар, послугу, компанію або особистість. Широко використовується в маркетингу та рекламі, проте є фінансовим поняттям. Цитуємо словник бізнестермінів.

«Не має значення, про що ведемо мову: про товар чи про місто. Ми маємо дивитися на Полтаву як на ВАТ «Полтава». Визначення бренду території вигідно для всіх. Бренд – стратегія, що ставить перед собою мету завоювати позицію для себе на зовнішніх ринках. У випадку міста це залучення інвестицій, людей, роботодавців, підвищення загалом рівня життя. Його треба сприймати як прапор, під яким  ми будемо доносити іншим інформацію про себе», - каже один із спікерів дискусії засновник дизайн-студії «Мармелад» Роман Камалетдінов.

         Але бренд – це ще й велика відповідальність. Бо ж його не тільки мають  проголосити, а й прийняти усі мешканці міста, бо вони будуть його носіями. Бо ж бренд – це фактично обіцянка, яку дає Полтава світу. І якщо бренд не виконує свої обіцянки, він нічим не відрізняється від порожнього напису на заборі. Отож, передумовою брендування міста мають стати три головні фактори: орієнтація на зовнішній ринок, люди, готові поділяти й нести ідею, та відповідальність.

Хто має розробляти бренд Полтави?

Дискусія щодо розробки бренду Полтави точиться доволі давно. Були навіть непоодинокі спроби розробки туристичного логотипу, але далі справа не рухалася. Що заважає Полтаві таки сформулювати свій головний месидж до світу?

«Свого часу ми взялися за цю справу. Але розробка бренду неможлива без зацікавленості та підтримки місцевої  влади, постійного зростання якості послуг, підвищення рівня сфери обслуговування та культури працівників цієї сфери. Без якісно виписаної, діючої стратегії міста. Чи можемо ми розробити бренд міста без згоди самого міста, як замовника? Тому ми відмовилися від розробки бренду», - дає відповідь на питання брендування представник «CITYLab»Дмитро Верьовкін.

Дехто з присутніх на дискусії стверджував, що Полтаві наразі немає чого брендувати: занедбана історична частина, хаос та «совок» в сфері послуг, фінансування галузі культури та туризму по залишковому принципу. Утім, кожне місто має свої внутрішні поточні проблеми. Їх треба вирішувати, безсумнівно. Але саме до бренду вони не мають жодного стосунку.  

На думку Романа Камалетдінова, розробкою бренду має займатися людина (краще команда) зовні. Це мають бути точно не полтавці, бо вони сприймають своє місто інакше, аніж, приміром, люди зі Львова. Підтвердженням цієї думки стало публічне обговорення того, що може гіпотетично стати полтавською «фішкою». Присутні називали галушки, красивих дівчат, Котляревського, Полтавську битву. Насправді ж усе зовсім інакше.

«Полтаву асоціюють зі СПА комплексом «Верхоли», поганим відтинком траси Київ-Харків та тишею маленького, не індустріального міста», - каже співзасновник ГО «Полтавська Платформа» Олексій Сердюков, посилаючись наодну з небагатьох українських експерток з територіального брендингу та підвищення конкурентоспроможності територій, Анну Романову.

Полтава – місто, в якому сповільнюється час

Бренд Полтави можна ґрунтувати на гастрономії (галушки), стоматології (бо ж саме медичний туризм у наше місто користується чималим успіхом), фестивалях (протягом кількох останніх років з’явилося чимало потужних фестивальних тенденцій: фестиваль вуличної музики, «Полтавська галушка», «Меридіан» тощо). Доцент ПУЕТ, експерт з розвитку туристичних дестинацій Яніна Балибіна не відкидає також ідею «тихого міста», каже:

«Полтава взяла хороший старт в плані туризму. Але мені хочеться, щоб цей розвиток був динамічнішим. Але на одному з туристичних форумів великих міст мене подивувало те, що туристи їдуть саме в Полтаву тиху, затишну. Їм хочеться спокою для відпочинку. Чому б нам не використати цю тенденцію? Не зробити цей імідж брендом?».

Підсумком дискусії стало спільне рішення: планку для себе з назвою «бренд Полтави» маємо ставити обов’язково. Бо це як виписана місія в компанії: те, до чого маємо прагнути. Наразі формується ініціативна група, котра буде працювати над брендом міста. Люди, що мають ідеї, можуть до неї доєднатися.

Ольга Мороховська            

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#брендміста #туризм #Полтава
Оголошення
live comments feed...