«Я звільню кожного, хто не буде посміхатися туристу», або чому може навчитися Україна в Іспанії

Містам в Україні треба працювати не тільки над тим, щоб створити якісний та впізнаваний туристичний бренд, а й змінити повністю підходи до туризму. Як це зробити? На прикладі світових тенденцій розповідала представникам туристичної сфери Полтави, а також викладачам, що готують сьогодні кадри для туризму в Полтавському університеті економіки та торгівлі, секретар Комітету Верховної Ради з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму, голова підкомітету з питань розвитку туризму, курортів та рекреаційної діяльності, народний депутат фракції «Об’єднання «Самопоміч» Анна Романова.

Чи варто розвивати туризм в умовах сучасної України?

Прем’єр-міністр України В. Гройсман в одній з дискусій висловив свою позицію щодо питання однозначно: «Який туризм, якщо в країні війна?». Цю думку сприйняли як керівництво до дії: жодного структурного підрозділу, котрий би займався туризмом, дистанція між сферою рекреації та економікою, хронічне недофінансування та нерозуміння на місцях, як варто правильно використати навіть ті кошти, які в галузь заходять. А. Романова переконана, що якби в країні двадцять п’ять років тому почали активно розвивати внутрішній туризм, то сьогодні б, можливо, вдалося б уникнути війни.

«Україна була обділена внутрішнім туризмом. А туризм виконує функцію єдності держави. Якби туристи з Західної України, були частіше на Сході і навпаки, не сталося б те, що сталося. І навіть зараз, за умови війни на Сході, ми не можемо перетворювати Україну на поліцейську державу. Нам треба створювати будь-які галузі, що зможуть підвищити економічне зростання. А туристична сфера, як ніяка інша, створює велику кількість робочих місць. Плюс – ніяка сфера не має здатності створювати позитивний імідж країни. Довести, що все спокійно, може туристична галузь. Переконати інвесторів вкладати в нас гроші можуть туристи, що побували в Україні, отримали задоволення й створили позитивний резонанс. Треба відродити позитивний туристичний імідж безпечної держави».

Для початку варто навчитися якісно працювати для внутрішнього туриста, а потім вже поступово виходити із своїм туристичним продуктом на зовнішній ринок.

«Без належного досвідута інфраструктури, «обгортки» комфорту для пропозиції високої якості, фахівців нового типу для галузі, ми можемо отримати негативний відгук від іноземців. Всім відома аксіома: якщо людині сподобалося, вона розповість трьом іншим людям, якщо ні – то 15-ть чоловік знатимуть про це».

Як правило, іноземці бояться приїжджати в Україну. Причин тому кілька: загальна безпека (ситуація на Донбасі), якість автодорожнього покриття, недотримані засоби дорожньої безпеки (багато ДТП), недотримані екологічні стандарти (захист природних об’єктів), поводження з ТПВ, стихійні сміттєзвалища, непрофесійні кадри. Треба ліквідувати ці перестороги, а тоді – робити потужну промоцію українського туристичного продукту.

Іноземцям з яких країн може бути цікава Україна?

Якщо проаналізувати світові тенденції, Україна могла б зацікавити кілька країн.

Китай

«Раз на рік, на китайський Новий рік, два тижні Китай відпочиває. Тоді мають відпустки чи не всі китайці».

Протягом минулого року відпочивати за межі Китаю виїхало близько 122 млн. китайців. 15 тисяч з них – були в Україні проїздом. В середньому китайський турист витрачає на відпустку близько 2-2,2 тисячі доларів. Більшість обирають острови Тихоокеанського басейну, найближчі азіатські країни. І лише найбагатші доїжджають до Європи.

«І всі міста світу змагаються за те, щоб саме до себе заманити цих туристів, бо вони витрачають близько 5 тис. доларів на добу. Рівень сервісу – 5 і більше зірок, лакшері, бізнес-клас. Для них літати в Європу модно й престижно. А от про Україну вони не мають жодного уявлення. Єдина асоціація – книга «Як гартувалася сталь» і СРСР. Окрім того, Україна має нелояльну візову політику, вона не відкрита до туристів. Українська віза вдвічі дорожча, ніж шенгенська. Жахлива ситуація на митницях: затори, обшуки, ворожість і відсутність посмішок. З цього починається гостинність. І ми її ще не можемо забезпечити, але над цим треба точно працювати» , - каже А. Романова.

Канада

Канада – країна, де українська діаспора чи не найпотужніша.У планах - прямий рейс Київ-Торонто.Природно, що діаспора на сьогодні – це нащадки тих українців, що емігрували в 20-х роках. Здебільшого, для них рідною є англійська, але вони з повагою ставляться до свого українського коріння, ідентифікують себе українцями. Для них треба створити справді український маршрут, котрий допоможе відчути землю своїх пращурів.

Країни Перської затоки

Туристи з країн Перської затоки цінують якість медичного обслуговування в Трускавці. Експерти з медичного туризму запевняють, що в радянські часи на одному рівні з Трускавцем був курорт Миргород. Сьогодні у Миргороді програє інфраструктура і промоція послуг. Якщо Полтавщина над цим попрацює, приміром, підтягне до курорту світові готельні бренди, маємо шанс стати більш привабливими для іноземців.

Польща, Великобританія, Нідерланди, США

В Україні є унікальний об’єкт, котрий вабить туристів з інших країн. У 2016 році цей об’єкт відвідали 20 тисяч туристів, у 2017 р. – 50 тис. чол. На жаль, пишатися тут нічим. Мова йде про Чорнобильську зону. Утім, на основі популярності Чорнобиля можна просувати й інші туристичні продукти. Цей напрямок треба терміново розвивати.

«Вміла Галя готувати, та не вміла подавати», або ще раз про брендування територій

Визначити потенційних споживачів туристичних послуг міста чи області, підготувати якісну інфраструктуру, маршрути та «обгортку» для них – це половина справи. Інші 50% успіху галузі – якісна промоція.

«Багато міст роблять помилку. Роблять грандіозний фестиваль, вкладають у нього мільйон гривень і жодної копійки на рекламу. Плюс – відсутність комунікації з туроператорами, котрі б могли пропонувати взяти участь у фесті своїм клієнтам. Комунікації з готельєрами, перевізниками, котрі б також могли долучитися до просування фактично якісного туристичного продукту. У результаті - на фестиваль приходять тільки мешканці цього міста, й резонансу від нього - нуль», - аргументує на прикладі А. Романова.

Окрім того, велику роль у промоції туристичного продукту кожного окремого міста грає бренд.

«Бренд – це стійкий емоційний образ, нематеріальний, тобто він нічого не коштує. Який виникає у свідомості потенційного туриста при згадці про певну територію. Бренд часто плутають з логотипом. При брендуванні територій ми маємо чітко уявляти асоціативний ланцюжок.Коли ми кажемо «Полтава», що ми хочемо, щоб люди уявили? Галушка, Гоголь, Котляревський. А вже логотипчик «Я люблю Полтаву» (до речі, вкрадений у Нью-Йорка) – вишенька на торті. Вже коли розробили стійкий образ, вибудували шикарну туристичну програму, можна додати до нього вишеньку», - пояснює А. Романова.

Ну й плюс до бренду – культура тих, хто пропонує туристичний продукт.

«В Мадриді прозвучала одного разу від муніципалітету думка: «Я звільню кожного, хто не буде посміхатися туристу». Після цього їхня туристична галузь стала найефективнішим джерелом притоку фінансових ресурсів до міста. Україні треба до цього дійти. Сподіваюся, що цей поступ буде швидким, ефективним та усвідомленим».

Ольга Гладченко

туризм А.Романова бренд полтавськагалушка
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
141 перегляд в лютому
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Кримінал
ДТП сталася по вулиці Європейській, наподалік від  кафе « Макдональдс» приблизно о дев'ятій годині ранку.  В результаті пошкоджено дві автівки: Suzuki та CHERY Amulet. Водій останньої стверджує, що під час руху втратив свідомість , через що машина, практично, виявилася некерованою і влетіла у електроопору, а потім відбулося зіткнення з Suzuki. Обидва водії отримали незначні поранення, нині на місці ДТП працюють поліцейські. Раніше ми розповідали Житель Пол...
Кримінал
За добу в Полтавській області до поліції надійшло 43 повідомлення про злочинні посягання. Зокрема, за вказаний період зареєстровано: -    25 крадіжок -    3 шахрайства -    1 факт незаконного заволодіння автомобілем -    7 наркозлочинів За добу в області померли 52 особи. Нагадуємо номери телефонів, за якими Ви маєте можливість повідомляти інформацію щодо місця перебування зниклих людей, а також - відомі Вам обставини вчинення злочинів та порушення правопо...
Суспільство
Останні зимові дні для багатьох з нас - неабияке випробуваня.  Відчувається нестача вітамінів, організм наче потребує перезавантаження.  А тому ми шукаємо джерело вітамінів та корисних мікроелементів. Зупиняючись біля вітрини з «молочкою» неодмінно придбаємо йогурти. Цей продукт порівняно не так давно  увійшов у наше життя, але має армію відданих шанувальників. І не дарма! Батьківщина йогурту – Болгарія. Як відомо, ця країна славиться своїми довгожителями....
Екологія
Столичний синоптик Наталка Діденко  повідомила про  невелике похолодання на своїй сторінці у соцмережі: "- Холодний атмосферний фронт принесе, хоч і невелике, проте похолодання.Темепература повітря знизиться вночі до -3+3 градусів, вдень від сьогоднішніх +6+12 до понеділкових +3+6 градусів.Тепліше буде на Заході та Півдні, місцями до +7+9 градусів.Найсвіжішим очікується повітря на північному сході України, навіть вдень близько нуля. Суттєвих опадів не пере...
Суспільство
Бурульки – тема номер один у місті. Після кількох нещасних випадків з п*ятьма травмованими та одним загиблим громадянином, міська рада вдалася до радикальних заходів: льодяні брили з дахів почали прибирати альпіністи Полтавою ширяться чутки щодо піромана, який вночі 10 лютого спалив одразу шість автівок у мікрорайоні Левада. У Полтаві відкрили пункти прийому поліетиленових пакетів. ГО Еколтава повідомило адреси, за якими це можна зробити У Полтаві відкрили...
Суспільство
Полтавська обласна асоціація органів місцевого самоврядування у співпраці з Полтавською обласною радою та командою соціального проекту «Evgeniy Klopotenko» оголосили старт соціального проекту «Нове шкільне харчування» на території області. Про це повідомили в інвестиційному відділі Полтавської обласної ради.  Мета проекту «Нове шкільне харчування» – створити новий сучасний збірник рецептур, який може бути використаним у всіх шкільних навчальних закладах Ук...
Суспільство
Пригода сталася у Хорольському районі . Там  чергове  відділення ДПРЧ-20 провело  витягло з колодязя громадянина У. 1959 року народження, місцевого мешканця. Він   впав у колодязь на власному подвір’ї і самостійно не міг вибратися на поверхню. Потерпілому надали  необхідну  допомогу працівники екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Стан здоров’я чоловіка – задовільний. Раніше На Полтавщині випала з вікна і розбилася 93 річна бабуся
Суспільство
Перед проведенням майбутніх виборів Президента України СБУ закликає мешканців та гостей Полтавщини бути уважними та обережними. Для недопущення спроб дестабілізації громадського порядку та протидії розвідувально-підривній діяльності з боку ворожих спецслужб просимо громадян інформувати правоохоронців у випадках наявності інформації: - про підготовку до скоєння терористичних актів, посягання на життя державного чи громадського діяча, а також суб’єктів вибор...
Суспільство
В Україні з 1 січня 2019 року стартувала реформа ринку електроенергії. Основною метою цієї реформи є оптимізація українського ринку під європейську модель.  Відтак, з нового року ми почали платити  за електроенергію по – новому. Платіжка складається з двох частин:  окремої суми за послуги компанії-продавця і компанії-постачальника. Цей період енергетики називають перехідним. А  у споживачів виникає чимало запитань. Відповідь на найпопулярніші дає Генеральн...