18:05, 21 травня 2018 р.
У Полтаві говорили, як зробити навчальні заклади доступними для дітей з особливими потребами
Сьогодні в Полтаві відбувся круглий стіл присвячений інклюзивному навчанню в освітніх закладах Полтави. Його метою стало привернення уваги суспільства до проблем дітей з інвалідністю (зокрема, з пошкодженням рухового апарату та ДЦП) та пошук ефективних способів вирішення цієї проблеми. До обговорення запросили представників ОДА, фахівців по роботі з людьми, які мають особливі потреби, громадських діячів, освітян, підприємців, які займаються виготовленням засобів реабілітації інвалідів та представників мас-медіа. Ініціаторами круглого столу виступили Полтавська обласна організація інвалідів «Ключ простору» та Департамент освіти і науки Полтавської ОДА.
Головне завдання – підготувати комфортне середовище для дітей з особливими потребами
З вітальним словом до учасників круглого столу звернувся перший заступник голови ОДА Олег Пругло. З його слів, згідно з проведеними соціальними опитуваннями, не всі викладачі готові працювати з дітьми, які мають особливі потреби. Три роки тому, лише 20% батьків були готові, щоб їх діти навчалися в інклюзивних класах інклюзивних шкіл. Зараз згоду на це дали близько половини батьків.
"Другий рік поспіль з державного бюджету надходить субвенція на надання державної підтримки людям з особливими освітніми потребами, - розповіла директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Олена Харченко. - Ці кошти спрямовуються на створення оптимальних умов навчання та реабілітаційні засоби".
За даними головного управління статистики в Полтавській області, на Полтавщині нараховується 234 тисячі 610 дітей. З них, за даними Департаменту охорони здоров’я, більше 35-ти тисяч дітей з порушеннями розумово-фізичного розвитку, що становить 15% від загальної їх кількості. Більше 4-х тисяч дітей мають різний ступінь інвалідності, а 740- порушення опорно-рухового апарату. За останні кілька років кількість людей, а зокрема дітей з інвалідністю - зростає. Тому постало питання про включення їх в освітній процес з дітьми без особливих потреб, і зокрема це стосується дітей з порушеннями рухового апарату. Зараз в області функціонує мережа закладів, яка забезпечує надання освітніх послуг дітям з особливими потребами.
Інклюзія для всіх
У другій частині круглого столу учасники робочої групи аналізували проблематику, з якою стикаються діти з пошкодженнями опорно-рухового апарату у різних регіонах України. Головний фахівець по роботі з регіонами Всеукраїнського благодійного фонду «Порошенка» Аліна Мельник розповіла про перспективи створення реабілітаційних центрів для дітей з особливими потребами в регіонах. Наразі, до цього процесу мають залучитися й ОТГ, які повинні вміщувати не більше 12-ти тисяч дітей для міської місцевості й 7-ми тисяч для сільської. Також фахівець додала, що поки-що в Україні є певна проблема з корекційними педагогами в районах. Натомість, психологів та інших фахівців достатньо.
Також в ході круглого столу свої пропозиції внесли Директор Центру інклюзивних технологій освіти університету «Україна» Юлія Ресенчук, головний спеціаліст відділу інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів Міністерства освіти і науки Нелі Корецька та представники органів управління освітою міськвиконкомів, райдержадміністрацій, об’єднаних територіальних громад Полтавської області.
Круглий стіл закінчився виступами лідерів та представників громадських організацій осіб з інвалідністю Полтавської області і презентацією виробників продукції для людей з особливими потребами засобів реабілітації.
Юлія Самозвон.
Читайте також, як на Полтавщині піклуються про самотніх людей
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
10:32, 3 грудня
09:16, 7 грудня
11:21, 5 грудня
09:17, 11 грудня
10:38, 1 грудня
live comments feed...