• Головна
  • На Полтавщині випробували фінську модель освіти
14:00, 5 березня 2018 р.

На Полтавщині випробували фінську модель освіти

На Полтавщині випробували фінську модель освіти

Школа села Трудолюб Миргородського району на Полтавщині у лютому перемогла у освітньому експерименті «Змінитися за 7 днів». Впродовж тижня учні та педагоги навчального закладу переймали досвід фінських експертів з освіти.

На Полтавщині випробували фінську модель освіти, фото-1

Проект «Змінитися за 7 днів» організували освітня компанія із Фінляндії «LumoEducation» та освітній рух «EdCampUkraine». Випробувати на собі фінський підхід у освіті бажали 675 українських шкіл. Переміг навчальний заклад із села Трудолюб, що на Полтавщині. Заявку на участь у проекті відправила педагог Валентина Федоряка, яка раніше із колегами з інших регіонів побувала в освітній експедиції ЕдМандри до Фінляндії. Завдяки перемозі у проекті впродовж тижня учні та учителі школи у Трудолюбі вчилися навчати і навчатися граючись, за допомогою використання експериментів, колажів та арт-об’єктів.

Про фінську систему освіти, яка базується на довірі, автономності та експериментах, учням і педагогам закладу розповідали три експерти – фінські вчителі Еса Сінівуорі та Каісу Хелмінен і Дмитро Науменко – українець, який навчався в Україні, але наразі працює у галузі освіти у Фінляндії. Завдання експертів – пояснити, що найважливіше у реформі освіти, яку проводять в Україні, це зміна ставлення до дітей і до навчального процесу загалом.

-Важлива не матеріально-технічна база, а те, для чого вона слугує, – говорить Дмитро Науменко. – Я знаю, як буває: у школі стоять електронно-цифрові дошки, якими педагоги не користуються, тому що бояться зламати. Ми провели тиждень у не найбагатшій сільській школі України, але в ній на сходинках (!) написана таблиця множення, є маленький шкільний музей, вони роблять відкриту шкільну бібліотеку. А це вже дуже круто. Думаю, що і з упровадженням співучителювання в них не буде проблем.

-Найголовніше, що я побачила у фінських колег, – щиру повагу до дитини, ставлення до учнівства як до дорослих, – каже вчитель математики Валентина Федоряка. – Їхній величезний досвід вчителювання заснований на дитиноцентризмі. Вони не говорять дитині: «Ось так правильно, а ти робиш неправильно». Еса підійшов до дівчинки й каже: «Добре. Ти знаєш, я теж колись так думав, але виявилося, що насправді це не так».

У останній день проекту його учасники зустрілися з міністром освіти та науки України Лілією Гриневич. У спілкуванні із учнями та педагогами міністр зауважила, що фінський досвід у освіті продовжать застосовувати в рамках великого міжурядового фінсько-українського проекту, який розпочнеться у 2018-му році.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#освіта #Фінляндія #ГриневичЛілія #розвиток #школа #діти
Оголошення
live comments feed...