• Головна
  • В Полтаві планують оптимізувати автобусні маршрути
15:04, 10 січня 2018 р.

В Полтаві планують оптимізувати автобусні маршрути

Нові автобусні маршрути Полтави: заплановано ліквідувати їх дублювання та скоротити із 66-ти до 32-х маршрутів.

У Полтаві хочуть запровадити нові тролейбусні та автобусні маршрути. Це виходить із проекту рішення виконавчого комітету Полтавської міськради «Про затвердження мережі міських тролейбусних та автобусних маршрутів загального користування м.Полтава». Після прийняття цього рішення втратить чинність попереднє —від 21.01.09«Про затвердження мережі міських пасажирських маршрутів загального користування м.Полтава» (із пізнішими змінами 2016 роках та 2016 роках).

Проект передбачає для ТОВ «Трек Сервіс Контроль» затвердити нову мережу маршрутів, підготувати нові умови конкурсу для автобусних перевізників та виготовити паспорти для цих маршрутів.

Відділу з питань транспортних перевезень та «Трек Сервіс Контролю» доручено забезпечити:

  • поетапний перехід маршрутних транспортних засобів для роботи на нових тролейбусних та автобусних маршрутах загального користування після запровадження в Полтаві автоматизованої системи обліку оплати проїзду;
  • формування та ведення реєстру міських автобусних маршрутів загального користування.

Нинішня мережа маршрутів втратить чинність після:

  • закінчення дії договорів про організацію перевезень тролейбусним та автобусним транспортом, які укладалися з урахуванням діючих рішень виконкому;
  • завершення переходу маршрутних транспортних засобів на роботу за новими тролейбусними та автобусними маршрутами загального користування.

Даний проект рішення виконкому ще повинен пройти процедуру обговорення, але міська влада має основу для цього рішення у вигляді відповідного аналізу, який провели фахівці ТОВ «Трек Сервіс Контроль». Під час розробки нової мережі враховувались зауваження юридичних та фізичних осіб, опитування пасажирів, дані візуального обстеження пасажиропотоків на найбільш завантажених зупинках міста, а також дані з відеокамер високої роздільної здатності (Super HD), які дозволили встановити наповнюваність салону автобуса.

Дещо із цієї аналітики диспетчерів стало відомо і «Полтавщині». Так, міській владі запропоновано нову маршрутну мережу на основі вже існуючої, однак із використанням на маршрутах міста транспортних засобів підвищеної пасажироміськості та комфортності: марок Богдан А09202, БАЗ А079.04, Volvo В10BLE, МАN NL202, Mercedes 0405N та ін. Також заплановано наполовину скоротити автобусні маршрути. Це дозволило б забезпечити комфорт пасажирам та прибуток перевізникам.

Стара транспортна мережа

У Полтаві левову частину пасажирських перевезень здійснюють автомобільним транспортом (близько 87%). Тому модернізувати планують саме автобусні маршрути. Після їх вивчення дослідники дійшли до висновку, що більшість маршрутів на 70-90% дублюють один одного, а також обслуговуються 1-3 машинами. Також місто має таку ситуацію, коли на 15-ти маршрутах відбувається зміна напрямку чи довжина маршруту, об’єднання маршрутів з двох в один для збільшення прибутку. Все це призводить до скупченості транспортних засобів на зупинках (одночасний підхід до зупинки 3-8 транспортних засобів), неузгодженності графіків руху між перевізниками міста (кожний вимагає більш вигідного для себе графіку руху), та призводить до експлуатації на маршрутах автобусів типу Рута-19, 23 (з відповідною кількістю пасажирських місць).

Всі ці фактори створюють так звані «перегони за пасажирами» між автобусами (в більшій частині малої пасажиромісткості), затори, особливо у центральній частині міста, створюють небезпеку, як для пасажирів так і для інших учасників дорожнього руху.

Проаналізувавши лінії перетину основних напрямків руху пасажирів, дослідники зробили попередні висновки про найбільш популярні та відвідувані місця громадянами міста. Левова частина усіх переміщень — це поїздка між суміжними районами міста. Основний напрямок переміщень вранці складає центральна частина міста та зупинки в межах руху кільцевих маршрутів № 20 та № 21. У вечірній час спостерігається зворотня картина. Такі переміщення складають майже 90% від усіх поїздок. Частина переміщень транзитом через центральну частину міста із району в район (наприклад м-н Алмазний — Центр — Подол, Левада чи навпаки) складає незначну частину від усіх перевезень. Заповнюваність салонів на зупинках склала 80-100% в ранкові години пік і 60-90% у вечірні години. Останній показник зумовлений тим, що вечірні «години пік» більш «розтягнуті» в силу нерівномірності часу закінчення трудового дня.

Нова маршрутна мережа

Основним та найголовнішим в новій мережі стало скорочення вдвічі кількості автобусних маршрутів (із 66-ти до 32-х), та навпаки збільшення кількості транспортних сполучень, підвищення рівня комфорту поїздок та зменшення часу очікування.

Нова автобусна мережа складається з 32 маршрутів для яких запроваджено нову нумерацію. Основу становлять 8 маршрутів, що охоплюють напрямки найбільшого переміщення пасажирів, тому пасажиромісткість задіяного транспорту має складати від 50 пасажирів:

  • Маршрут № 1 «Кільцевий» (Центр — м-н Алмазний — м-н Половки — м-н Браїлки — Центр) — 5 од.;
  • Маршрут № 2 «Кільцевий» (Центр — м-н Браїлки — м-н Половки — м-н Алмазний — Центр) — 5 од.;
  • Маршрут № 3 «Південний вокзал-с.Розсошенці» — 10 од.;
  • Маршрут № 4 «Південний вокзал — м-н Алмазний — м-н Половки — м-н Браїлки — Південний вокзал» — 8 од.;
  • Маршрут № 5 «м-н Левада — завод ГРЛ» — 6 од.;
  • Маршрут № 6 «м-н Левада — Центр — м-н Браїлки — м-н Половки — м-н Алмазний — м-н Левада» — 10 од.;
  • Маршрут № 7 «Інститут зв’язку — с.Розсошенці» — 8 од.;
  • Маршрут № 8 «Завод ГРЛ — с.Розсошенці» (через Центр) — 6 од.

Завдяки оптимізації напрямків руху, структури рухомого складу середній час очікування на зупинці залишиться в межах 3-6 хвилин, що складає середньостатистичний показник так званого «комфортного очікування». За результатами останніх досліджень саме цей показник є вирішальним для користувачів громадського транспорту. Наступні сходинки займають час поїздки та наповненість транспортного засобу, які теж задовольнять потреби полтавців.

Спільною рисою всіх маршрутів у новій маршрутній мережі є відмова від використання маловмісного однодверного транспорту застарілого типу «Рута- 19» та перехід на більш сучасні двох-трьохдверні автобуси збільшеної пасажиромісткості та підвищеного комфорту.

Загальна кількість рухомого складу, що обслуговує нову мережу, за нової системи зменшиться на 46% (з 297 до 156). Такий показник дозволить розвантажити вулиці міста, особливо його центральну частину, більш чітко виконувати розклади руху, підвищить швидкість переміщень пасажирів між окремими частинами міста.

Розробники нової маршрутної мережі мають надію на те, що вона дозволить у багатьох випадках дістатися з одного мікрорайону до іншого прямими маршрутами або лише з однією пересадкою, що вважається оптимальним. А з майбутнім запровадженням у Полтаві єдиного електронного квитка не виникало б проблем із вимушеними переплатами за проїзд у громадському транспорті при пересадках.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Полтава
Оголошення
live comments feed...