Велосипедисти Полтави підтримали Петицію до Януковича

Вчора полтавці разом зі всією Україною відзначили День велосипедиста - свято для быльшості співвітчизників, які віддали перевагу екологічно чистому і найдешевшому транспорту. Проте і найбільш вразливому з точки зору безпеки. Втім, вулиці українських міст однаково непристосовані та небезпечні не лише для велосипедистів, а також автомобілістів і для пішоходів.

Враховуючи суспільне значення проблеми (бо так чи інакше велосипедистами в Україні є більшість її громадян різного віку), велосипедисти оприлюднили Петицію про розвиток велосипедного транспорту до президента, прем'єр-міністра та голови Верховної Ради України. Ми подаємо повний текст Петиції.

Звернення громадян щодо розвитку велотранспорту в Україні

У всіх країнах Європи велосипедний транспорт посідає важливе місце у транспортній мережі, а у багатьох країнах розвиток велоруху є пріоритетним поміж інших видів транспорту. Причиною такої уваги європейських політиків та громадськості є те, що розвиток велотранспорту вирішує багато транспортних, екологічних та економічних проблем, а також проблем зі станом здоров'ям нації.

Популяризація велосипеда як повсякденного транспортного засобу несе за собою наступні переваги для суспільства:
1. Велотранспорт вирішує транспортні проблеми у містах. Близько третини подорожей містом здійснюються на відстані до 3 км, отже, їх можна здійснити велосипедом і розвантажити дороги і громадський транспорт. Велосипедисти використовують менше простору дороги порівняно із приватним автомобілем, і у 15 разів менше місця для паркування.
2. Велосипед - екологічна альтернатива автотранспорту. Велосипеди не забруднюють повітря, не виробляють парникових газів та майже не створюють шуму.
3. Чим більше велосипедних поїздок здійснюють люди - тим вища безпека дорожнього руху. За даними Світової організації здоровя, ДТП – друга основна причина смертності молодих людей у країнах, що розвиваються, адже чим вища швидкість при ДТП - тим імовірніші смертельні наслідки у разі аварій. Тому велосипед є більш безпечним і сприяє підвищенню безпеки руху загалом.
4. Міста з розвиненим велорухом стають більш приємними для проживання та туризму. Зручна велосипедна інфраструктура сприяє зменшенню використання приватних автомобілів, а отже, менше машин їздить по вулицях, менше машин паркується на тротуарах та газонах. Зелені зони та площі повертаються людям для відпочинку та зустрічей, а це робить місто більш привабливим і для туристів.
5. Велосипедні поїздки допомагають людям підтримувати хороше здоров'я.
6. Велосипед - цивілізаційний вибір багатьох громадян Європи та Америки, його розвиток є пріоритетом у розвитку міст та громад.

Наразі вигоди, які несе розвиток велосипедного транспорту, усвідомлені громадськістю та рядом місцевих адміністрацій. Так, у Києві, Львові, Вінниці, Чернігові, Євпаторії та інших містах розвиток велотранспорту та будівництво велоінфраструктури внесені до стратегічних планів цих міст. Проте на шляху цих планів існує перешкода, яку місцеві влади усунути не в змозі.

Ця перешкода – недосконалість існуючої нормативної бази у галузі велосипедного транспорту: Державних будівельних норм, Державних стандартів України, Правил дорожнього руху та інших. Ці документи у частинах, що стосуються велосипедного руху, були написані десятиріччя тому і з тих пір не переглядалися. Тому численні заходи у галузі безпеки велотранспорту, які добре зарекомендували себе у світовій практиці, не можуть бути втілені в Україні. Натомість зберігаються і відстоюються дискримінаційні вимоги до використання велосипеда, що стримує розвиток велотранспорту.
Одним із прикладів, але далеко не єдиним, є те, що Державні будівельні норми передбачають тільки один тип велосипедної інфраструктури – велодоріжку, через що на більшості українських вулиць неможливо облаштувати проїзд велосипедистів. Правила дорожнього руху фактично криміналізують велосипедиста, змушуючи його рухатися тільки велодоріжкою, навіть якщо нею неможливо проїхати (як часто стається, якщо вона спроектована згідно з ДБН); тож якщо велосипедист обирає об’їхати перешкоди по дорозі, він змушений порушувати ПДР. Згідно з ПДР, велодоріжками мають рухатися також і мопеди, які розвивають значно вищу швидкість, ніж велосипедист, тому ПДР фактично створюють додаткові небезпеки для велосипедистів.
Наявна нормативна база стримує розвиток велотранспорту, і, як наслідок, призводить до гальмування розвитку усієї транспортної мережі та повторення транспортних помилок Європи 60-х років.

У зв'язку із цим ми, громадяни України, платники податків, вимагаємо:

1. Розробити за участі експертів, представників громадськості, лідерів об’єднань велосипедистів, та на відповідному рівні затвердити державну програму розвитку велосипедного транспорту, якою передбачити пріоритет розвитку велотранспортної мережі у складі транспортної мережі міст та України та популяризацію велотранспорту, а також поетапний план заходів, спрямованих на втілення цієї програми до 2025 року.

2. Переглянути Державні будівельні норми, Державні стандарти України, Санітарні норми та правила та інші документи, з метою створити умови для якнайшвидшого розвитку безпечної та комфортної велоінфраструктури у містах та всій Україні. До роботи над переглядом мають бути обов'язково включені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

3. Переглянути Правила дорожнього руху, з метою встановити недискримінаційні, відповідні досвіду європейських країн норми для руху велосипедистів. До цієї роботи мають бути обов'язково залучені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

4. Повідомити за адресою, вказаною у цьому листі, про вжиті заходи протягом терміну, встановленому законодавством України, та якомога швидше розпочати роботу у цьому напрямку, до якої обов’язково залучити громадськість.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
2 перегляди в листопаді
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
16-го листопада у Полтавському краєзнавчому музеї імені Василя Кричевського відкривають першу філателістичну виставку «Полтавафілекспо». Присвячена вона 100-річчю випуску перших поштових марок України. У експозиції виставки – сотні марок, листівок, поштових конвертів із різних періодів української держави. Найбільш урочистою подією під час відкриття виставки стає Спецпогашення марки, спеціально випущеної до 100-річчя спеціальним штемпелем із написом «100 р...
Суспільство
15-го листопада у Полтаві провели вже 12-ий благодійний бал «Допомогти так легко». Проходив він у Міському будинку культури. Відвідали його понад 600 студентів із різних навчальних закладів міста. Вхідний квиток на бал коштував 50 гривень. Зібрані під час проведення балу кошти вже вдруге передадуть на лікування 5-річного полтавця Єгорки Басараба, який лікується після операції із видалення пухлини головного мозку. Мама хлопчика, Марина, розповіла, що Єгорка...
Суспільство
«Малі архітектурні форми (МАФи) - об'єкти обладнання та благоустрою території, які задовільняють утилітарні та естетичні потреби людини. Це невеликі споруди декоративного, допоміжного чи іншого призначення, що використовуються для покращення естетичного вигляду громадських місць і міських об’єктів, організації простору та доповнюють композицію будинків, будівель та їх комплексів. Полтава – невелике місто, але зі значною кількістю жителів та туристів. МАФи...
Пригоди
Важкий випадок отруєння стався 15-го листопада у Кременчуці. Місцевий 39-річний мешканець після вживання в’яленої риби потрапив до лікарні із діагнозом гострий панкреатит. Зараз чоловік перебуває у реанімаційному відділенні. Стан здоров’я потерпілого – важкий. Раніше на Полтавщині немовля отруїлося колодязною водою.
Суспільство
Сьогодні в Україні відзначають професійне свято теле- та радопрацівників. Відзначають це свято із 1994-го року. Укртелерадіокомпанія запропонувала керівництву держави обрати саме цей день, тому що 16-го листопада у далекому 1924-му році у Харкові вперше вийшла у ефір передача Українського радіо. Окрім телевізійників та радійників зараз це свято відзначають і представники Інтернет-ЗМІ, і фахівці зв’язку, які забезпечують мільйонам людей доступ до інформації...
Пригоди
Пожежа сталася 15-го листопада близько 6-ої ранку у місті Кобеляки. На вулиці Покровській загорівся легковий автомобіль ВАЗ-2114. На місце прибули працівники 7-ї Державної пожежно-рятувальної частини та 1 одиниця техніки. До 6:30 пожежу ліквідували. Травмованих та загиблих немає, причину пожежі встановлюють. Про це повідомляє офіційний сайт ГУ ДСНС України у Полтавській області. Нагадаємо, раніше на Полтавщині загорілося кафе.
Суспільство
Які з полтавських доріг відповідають нормам? Більшість із нас із упевненістю скаже: ніякі, бо протягом більш ніж 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція доріг у нашій країні майже не проводилися. Коли чекати змін Вони уже є. Скажімо, на Полтавщині у 5-ти районах завершується поточний середній ремонт доріг, у майже усіх районах області провели ямкові ремонти. До слова, в Україні планують поступово повністю відмовитися від ямкового ремонту...
Суспільство
Про це 15-го листопада повідомив під час засідання земельної комісії у Полтавській міській раді в.о. начальника інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста Руслан Редько. -          Міст, який іде до залізничного вокзалу, на балансі ні у кого не перебуває. Раніше ним займалися працівники ШЕД. Зараз треба вирішувати дане питання. Водолазна служба говорить, що опори даного мосту знаходяться у неналежному стані і міст у будь-...
Суспільство
Громадяни можуть подати місцеву ініціативу, яку потім депутати розглянуть на сесії місцевої ради та винесуть рішення. Як це зробити юридично правильно розбиралася коаліція «Прозорі ради». Захистити інтереси громади можна й завдяки місцевим ініціативам. Цю форму участі громадян у місцевому самоврядуванні визначено Статутом територіальної громади м. Полтави (далі – Статут). Поруч з петиціями та громадськими слуханнями, вони також є інструментами місцевої де...