Велосипедисти Полтави підтримали Петицію до Януковича

Вчора полтавці разом зі всією Україною відзначили День велосипедиста - свято для быльшості співвітчизників, які віддали перевагу екологічно чистому і найдешевшому транспорту. Проте і найбільш вразливому з точки зору безпеки. Втім, вулиці українських міст однаково непристосовані та небезпечні не лише для велосипедистів, а також автомобілістів і для пішоходів.

Враховуючи суспільне значення проблеми (бо так чи інакше велосипедистами в Україні є більшість її громадян різного віку), велосипедисти оприлюднили Петицію про розвиток велосипедного транспорту до президента, прем'єр-міністра та голови Верховної Ради України. Ми подаємо повний текст Петиції.

Звернення громадян щодо розвитку велотранспорту в Україні

У всіх країнах Європи велосипедний транспорт посідає важливе місце у транспортній мережі, а у багатьох країнах розвиток велоруху є пріоритетним поміж інших видів транспорту. Причиною такої уваги європейських політиків та громадськості є те, що розвиток велотранспорту вирішує багато транспортних, екологічних та економічних проблем, а також проблем зі станом здоров'ям нації.

Популяризація велосипеда як повсякденного транспортного засобу несе за собою наступні переваги для суспільства:
1. Велотранспорт вирішує транспортні проблеми у містах. Близько третини подорожей містом здійснюються на відстані до 3 км, отже, їх можна здійснити велосипедом і розвантажити дороги і громадський транспорт. Велосипедисти використовують менше простору дороги порівняно із приватним автомобілем, і у 15 разів менше місця для паркування.
2. Велосипед - екологічна альтернатива автотранспорту. Велосипеди не забруднюють повітря, не виробляють парникових газів та майже не створюють шуму.
3. Чим більше велосипедних поїздок здійснюють люди - тим вища безпека дорожнього руху. За даними Світової організації здоровя, ДТП – друга основна причина смертності молодих людей у країнах, що розвиваються, адже чим вища швидкість при ДТП - тим імовірніші смертельні наслідки у разі аварій. Тому велосипед є більш безпечним і сприяє підвищенню безпеки руху загалом.
4. Міста з розвиненим велорухом стають більш приємними для проживання та туризму. Зручна велосипедна інфраструктура сприяє зменшенню використання приватних автомобілів, а отже, менше машин їздить по вулицях, менше машин паркується на тротуарах та газонах. Зелені зони та площі повертаються людям для відпочинку та зустрічей, а це робить місто більш привабливим і для туристів.
5. Велосипедні поїздки допомагають людям підтримувати хороше здоров'я.
6. Велосипед - цивілізаційний вибір багатьох громадян Європи та Америки, його розвиток є пріоритетом у розвитку міст та громад.

Наразі вигоди, які несе розвиток велосипедного транспорту, усвідомлені громадськістю та рядом місцевих адміністрацій. Так, у Києві, Львові, Вінниці, Чернігові, Євпаторії та інших містах розвиток велотранспорту та будівництво велоінфраструктури внесені до стратегічних планів цих міст. Проте на шляху цих планів існує перешкода, яку місцеві влади усунути не в змозі.

Ця перешкода – недосконалість існуючої нормативної бази у галузі велосипедного транспорту: Державних будівельних норм, Державних стандартів України, Правил дорожнього руху та інших. Ці документи у частинах, що стосуються велосипедного руху, були написані десятиріччя тому і з тих пір не переглядалися. Тому численні заходи у галузі безпеки велотранспорту, які добре зарекомендували себе у світовій практиці, не можуть бути втілені в Україні. Натомість зберігаються і відстоюються дискримінаційні вимоги до використання велосипеда, що стримує розвиток велотранспорту.
Одним із прикладів, але далеко не єдиним, є те, що Державні будівельні норми передбачають тільки один тип велосипедної інфраструктури – велодоріжку, через що на більшості українських вулиць неможливо облаштувати проїзд велосипедистів. Правила дорожнього руху фактично криміналізують велосипедиста, змушуючи його рухатися тільки велодоріжкою, навіть якщо нею неможливо проїхати (як часто стається, якщо вона спроектована згідно з ДБН); тож якщо велосипедист обирає об’їхати перешкоди по дорозі, він змушений порушувати ПДР. Згідно з ПДР, велодоріжками мають рухатися також і мопеди, які розвивають значно вищу швидкість, ніж велосипедист, тому ПДР фактично створюють додаткові небезпеки для велосипедистів.
Наявна нормативна база стримує розвиток велотранспорту, і, як наслідок, призводить до гальмування розвитку усієї транспортної мережі та повторення транспортних помилок Європи 60-х років.

У зв'язку із цим ми, громадяни України, платники податків, вимагаємо:

1. Розробити за участі експертів, представників громадськості, лідерів об’єднань велосипедистів, та на відповідному рівні затвердити державну програму розвитку велосипедного транспорту, якою передбачити пріоритет розвитку велотранспортної мережі у складі транспортної мережі міст та України та популяризацію велотранспорту, а також поетапний план заходів, спрямованих на втілення цієї програми до 2025 року.

2. Переглянути Державні будівельні норми, Державні стандарти України, Санітарні норми та правила та інші документи, з метою створити умови для якнайшвидшого розвитку безпечної та комфортної велоінфраструктури у містах та всій Україні. До роботи над переглядом мають бути обов'язково включені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

3. Переглянути Правила дорожнього руху, з метою встановити недискримінаційні, відповідні досвіду європейських країн норми для руху велосипедистів. До цієї роботи мають бути обов'язково залучені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

4. Повідомити за адресою, вказаною у цьому листі, про вжиті заходи протягом терміну, встановленому законодавством України, та якомога швидше розпочати роботу у цьому напрямку, до якої обов’язково залучити громадськість.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
2 перегляди в січні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Кримінал
Злочин стався у жовтні минулого року. 28-річний чоловік, який раніше вже не раз мав проблеми із законом, випивав разом із своїм знайомим. Пиятика проходила у літній кухні. Коли товариш по пляшці заснув, чоловік через вікно заліз до будинку, у якому у цей час знаходилась 82-річна мати знайомого. Чоловік напав на жінку і зґвалтував її. Потім викрав із будинку планшет і втік із місця злочину. Невдовзі ґвалтівника затримали та арештували до проведення суду. Пр...
Суспільство
Учора працівники комунального підприємства "Полтававодоканал" ліквідували аварію на водопровідній трубі на вулиці Миру, 9. Ремонт тривав один день. Незручностей із водопостачанням під час ремонтних робіт мешканці не відчули. На цьому місці прорвало водогінну сталеву трубу діаметром 500 мм. Глибина залягання – приблизно 1.5 м. Прокладалася труба кілька десятків років тому. "– Термін її експлуатації вичерпався, тому стався порив. Вода витікала з-під землі. У...
Спорт
Полтавська «Ворскла» зараз перебуває у турецькій Антальї на тренувальному зборі. Поки що клуб не повідомляє про підписання новачків, натомість кілька гравців вже залишили склад. Раніше стало відомо, що «Ворскла» не продовжилаконтракт із нападником Михайлом Сергійчуком. Також з’являлася інформація, що клуб попрощається із Денисом Васіним, який пропустив кілька місяців через важку травму, проте на збори футболіст із командою полетів. Вчора, 15-го січня, прес...
Суспільство
Результати роботи державних виконавців Полтавщини за минулий рік озвучили начальник Головного територіального управління юстиції у Полтавській області Олег Тимченко та заступник начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної виконавчої служби - начальник Управління державної виконавчої служби Віталій Коноз на прес-конференції в ОКІА «Новини Полтавщини». Як повідомив Віталій Коноз, протягом 2018 року примусовому виконанню підляга...
Суспільство
Відповідна петиція опублікована на сайті електронних петицій Офіційного інтернет-представництва Президента, передає агенція УНН. “Рівень реклами в містах України давно перевищив усі межі комфортного сприйняття. Але якщо занадто нав’язлива реклама на вулиці лише створює неприємне враження і відштовхує від рекламованого бренду, то реклама на громадському транспорті ще й дуже заважає пасажирам. Сьогодні в громадському транспорті в Україні (автобуси, тролейбу...
Суспільство
Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна організація № 2» нагадує про небезпеку падіння бурульок та снігових мас з дахів будинків та просить мешканців і гостей міста бути обережними. Пам’ятайте, що недотримання елементарних правил безпеки в період утворення та танення бурульок, снігових мас і ожеледиці може привести не тільки до травмування, але і до смерті. Крім дахів будинків небезпеку падіння льодових утворень та снігових мас можуть створювати ло...
Культура
В Україні цьогоріч акція пройде вже вп`яте. У 2016-му році до Міжнародного дня музейного селфі долучалось близько 50 музеїв, у 2017-му – понад 60, у 2018-му – 65. Галерея  братиме участь у акції втретє. Започаткована європейським проектом  Culture Themes у 2014 році, акція з кожним разом знаходить все більше й більше шанувальників, адже вона дозволяє учасникам розказати про свої улюблені музеї, а самим музеям – отримати безоплатну і найдієвішу рекламу. Ми...
Екологія
Народний синоптик Наталія Діденко на своїй сторінці фейсбук повідомила про мінливу погоду найближчих днів.  Раніше ми повідомляли На Україну йде циклон
Суспільство
Сьогодні, 15-го січня, Лефортовський суд у Москві продовжив тримання під вартою українських моряків, яких 25-го листопада захопили у полон у Керченській протоці. Серед моряків, яких захопила і утримує Росія, залишається і житель Полтавщини, 22-річний кременчужанин Богдан Головаш. Про це повідомляє «Кременчуцький телеграф». Засідання відбулося за зачиненими дверима, родичів та журналістів вивели із зали засідань. Усіх моряків залишили під вартою до 24-го кв...