Велосипедисти Полтави підтримали Петицію до Януковича

Вчора полтавці разом зі всією Україною відзначили День велосипедиста - свято для быльшості співвітчизників, які віддали перевагу екологічно чистому і найдешевшому транспорту. Проте і найбільш вразливому з точки зору безпеки. Втім, вулиці українських міст однаково непристосовані та небезпечні не лише для велосипедистів, а також автомобілістів і для пішоходів.

Враховуючи суспільне значення проблеми (бо так чи інакше велосипедистами в Україні є більшість її громадян різного віку), велосипедисти оприлюднили Петицію про розвиток велосипедного транспорту до президента, прем'єр-міністра та голови Верховної Ради України. Ми подаємо повний текст Петиції.

Звернення громадян щодо розвитку велотранспорту в Україні

У всіх країнах Європи велосипедний транспорт посідає важливе місце у транспортній мережі, а у багатьох країнах розвиток велоруху є пріоритетним поміж інших видів транспорту. Причиною такої уваги європейських політиків та громадськості є те, що розвиток велотранспорту вирішує багато транспортних, екологічних та економічних проблем, а також проблем зі станом здоров'ям нації.

Популяризація велосипеда як повсякденного транспортного засобу несе за собою наступні переваги для суспільства:
1. Велотранспорт вирішує транспортні проблеми у містах. Близько третини подорожей містом здійснюються на відстані до 3 км, отже, їх можна здійснити велосипедом і розвантажити дороги і громадський транспорт. Велосипедисти використовують менше простору дороги порівняно із приватним автомобілем, і у 15 разів менше місця для паркування.
2. Велосипед - екологічна альтернатива автотранспорту. Велосипеди не забруднюють повітря, не виробляють парникових газів та майже не створюють шуму.
3. Чим більше велосипедних поїздок здійснюють люди - тим вища безпека дорожнього руху. За даними Світової організації здоровя, ДТП – друга основна причина смертності молодих людей у країнах, що розвиваються, адже чим вища швидкість при ДТП - тим імовірніші смертельні наслідки у разі аварій. Тому велосипед є більш безпечним і сприяє підвищенню безпеки руху загалом.
4. Міста з розвиненим велорухом стають більш приємними для проживання та туризму. Зручна велосипедна інфраструктура сприяє зменшенню використання приватних автомобілів, а отже, менше машин їздить по вулицях, менше машин паркується на тротуарах та газонах. Зелені зони та площі повертаються людям для відпочинку та зустрічей, а це робить місто більш привабливим і для туристів.
5. Велосипедні поїздки допомагають людям підтримувати хороше здоров'я.
6. Велосипед - цивілізаційний вибір багатьох громадян Європи та Америки, його розвиток є пріоритетом у розвитку міст та громад.

Наразі вигоди, які несе розвиток велосипедного транспорту, усвідомлені громадськістю та рядом місцевих адміністрацій. Так, у Києві, Львові, Вінниці, Чернігові, Євпаторії та інших містах розвиток велотранспорту та будівництво велоінфраструктури внесені до стратегічних планів цих міст. Проте на шляху цих планів існує перешкода, яку місцеві влади усунути не в змозі.

Ця перешкода – недосконалість існуючої нормативної бази у галузі велосипедного транспорту: Державних будівельних норм, Державних стандартів України, Правил дорожнього руху та інших. Ці документи у частинах, що стосуються велосипедного руху, були написані десятиріччя тому і з тих пір не переглядалися. Тому численні заходи у галузі безпеки велотранспорту, які добре зарекомендували себе у світовій практиці, не можуть бути втілені в Україні. Натомість зберігаються і відстоюються дискримінаційні вимоги до використання велосипеда, що стримує розвиток велотранспорту.
Одним із прикладів, але далеко не єдиним, є те, що Державні будівельні норми передбачають тільки один тип велосипедної інфраструктури – велодоріжку, через що на більшості українських вулиць неможливо облаштувати проїзд велосипедистів. Правила дорожнього руху фактично криміналізують велосипедиста, змушуючи його рухатися тільки велодоріжкою, навіть якщо нею неможливо проїхати (як часто стається, якщо вона спроектована згідно з ДБН); тож якщо велосипедист обирає об’їхати перешкоди по дорозі, він змушений порушувати ПДР. Згідно з ПДР, велодоріжками мають рухатися також і мопеди, які розвивають значно вищу швидкість, ніж велосипедист, тому ПДР фактично створюють додаткові небезпеки для велосипедистів.
Наявна нормативна база стримує розвиток велотранспорту, і, як наслідок, призводить до гальмування розвитку усієї транспортної мережі та повторення транспортних помилок Європи 60-х років.

У зв'язку із цим ми, громадяни України, платники податків, вимагаємо:

1. Розробити за участі експертів, представників громадськості, лідерів об’єднань велосипедистів, та на відповідному рівні затвердити державну програму розвитку велосипедного транспорту, якою передбачити пріоритет розвитку велотранспортної мережі у складі транспортної мережі міст та України та популяризацію велотранспорту, а також поетапний план заходів, спрямованих на втілення цієї програми до 2025 року.

2. Переглянути Державні будівельні норми, Державні стандарти України, Санітарні норми та правила та інші документи, з метою створити умови для якнайшвидшого розвитку безпечної та комфортної велоінфраструктури у містах та всій Україні. До роботи над переглядом мають бути обов'язково включені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

3. Переглянути Правила дорожнього руху, з метою встановити недискримінаційні, відповідні досвіду європейських країн норми для руху велосипедистів. До цієї роботи мають бути обов'язково залучені експерти, у тому числі іноземні, та представники громадськості.

4. Повідомити за адресою, вказаною у цьому листі, про вжиті заходи протягом терміну, встановленому законодавством України, та якомога швидше розпочати роботу у цьому напрямку, до якої обов’язково залучити громадськість.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
2 перегляди у вересні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Спорт
Лідери серед букмекерів – контора William Hill – приймають ставки на перемогу лондонського «Арсеналу» із мізерним коефіцієнтом 1,08. У випадку нічийного результату можна підняти коефіцієнт 9,50. Найвищий коефіцієнт на перемогу «Ворскли» - 26. І це означає, що букмекери зовсім не вірять у перемогу полтавської команди. Про це повідомляє www.ukrinform.ua. Нагадаємо, матч між «Арсеналом» та «Ворсклою» відбудеться у Лондоні завтра, 20 вересня, о 20:00. Матч мож...
Політичні новини
Занепад Полтави став очевидним фактом для всіх, хто вміє думати й аналізувати. Щоб виправити ситуацію потрібно змінити не лише обличчя, потрібно змінити саму систему міської влади, яка вже давно не служить людям. Кому це під силу? Тільки місцевій політичній силі, яка б не залежала від рішень центральних офісів у Києві, а орієнтувалася б на потреби Полтави та її жителів. Саме такою є політична партія «Рідне місто». Основу команди складають відомі, з чималим...
Новини компаній
Діти дорослішають на диво швидко. І все раніше і раніше починають прагнути до самостійності. Самостійно ходити в секцію, повертатися зі школи або грати на вулиці без нагляду. Навіть самий самовідданий батько не в змозі бути з дитиною кожну хвилину. Але для кожного з батьків завжди важливо знати, що дитина в безпеці. Смарт-годинник для дітей вирішують цю проблему. Вони дозволяють не тільки знати, де дитина, але і як і з ким він спілкується. Це сучасний кори...
Пригоди
Пожежа сталася 18 вересня у Кременчуці на вулиці Якова Петруся. Загорілася господарча будівля. Була загроза, що вогонь перекинеться на розташований поруч житловий будинок. На місце події виїхали 7 працівників 14-ї Державної пожежно-рятувальної частини. Ліквідувати пожежу вдалося лише за годину. Частину будівлі вдалося врятувати. Вогонь встиг знищити 18 квадратних метрів покрівлі та покриття і металеві двері. Причини займання встановлюють. Про це повідомляє...
Суспільство
Водії полтавського громадського транспорту (автобусів і маршруток) сьогодні усі разом одночасно відмовилися безкоштовно перевозити пільговиків. Пенсіонерів змушують оплачувати проїзд, а на запитання у чому причина відповідають «Женщіна, безплатний проєзд пішов за Мамайом. Ніхто нам жодної копійки не компенсував і не збирається» До речі, за нашою інформацією, полтавські водії дійсно за 1,5 місяці перевезень пільговиків не отримали жодної компенсації від вла...
Пригоди
Чергова надзвичайна пригода за участю змії сталася 18-го вересня. 33-річного мешканця села Лютенька Гадяцького району на подвір’ї власного будинку за руку вкусила гадюка. Чоловіка госпіталізували до реанімаційного відділення Гадяцької ЦРЛ. Стан його здоров’я – середньої важкості. Про це повідомляє управління з питань цивільного захисту Полтавської ОДА. Нагадаємо, раніше на Полтавщині змії вкусили у воді 5-річного хлопчика та 27-річного чоловіка.
Новини компаній
Новий пасажирський маршрут Полтава-Дніпро-Маріуполь став більш доступним. Автобус відправляється щодня з АС Київська о 19-00, так само щодня в зворотному напрямку Маріуполь-Дніпро-Полтава буде відправлення з автовокзалу в 19-00. Комфортну і безпечну поїздку забезпечать сучасні автобуси марки SETRA місткістю від 40 до 55 осіб, обладнані кондиціонерами і DVD плеєрами. Ліцензований автоперевізник - ЗОРІН Ю.Є. пропонує великий автопарк сучасних, містких автобу...
Пригоди
18 вересня близько 20:00 сталася аварія на трасі Київ-Харків у Супрунівці. Зіткнулися ВАЗ під керуванням 33-річного чоловіка та Lexus, за кермом якого знаходилася 46-річна жінка. Внаслідок аварії постраждали водій ВАЗу та 12-річна пасажирка у Lexus. Про це повідомляє сайт поліції Полтавщини. Поліцейські встановлюють обставини ДТП. Відомості за фактом аварії внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Нагадаємо, раніше на Полтавщині мотоцикліст врізав...
Політика
Запропонований на посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів та ЖКГ Олексій Чепурко розповів про свої дії на посаді:            –        Буду робити все для того, щоб управління ЖКГ було максимально відкритим, в тому числі для журналістів. Буде проведено серйозний аудит, за його результатами ухвалюватимемо рішення, в тому числі й кадрові. Є питання щодо Сінельника. Першочергове завдання: підготовка міста до опалювального сезон...