АМКУ оштрафував ТОВ «ФД «ПОЗИКА»за недобросовістну рекламу

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ТОВ «Фінансовий Дім «Позика» на 5 тис. грн за поширення інформації, що вводить в оману. Про це повідомили в прес-службі тервідділення АМКУ.

Як встановило Відділення за результатами досліджень, ТОВ «Фінансовий Дім «Позика» повідомило в рекламі невизначеному колу осіб неповні відомості про надання позик, зокрема, внаслідок замовчування окремих фактів, що могли вплинути на наміри цих осіб щодо отримання (замовлення) послуг цього суб’єкта господарювання. Так, інформація, поширена в рекламних оголошеннях ТОВ «Фінансовий Дім «Позика», не містить відомості щодо всіх умов, порядку, форми отримання позики, повного переліку платежів (одноразових та щомісячних), їх розмірів, які повинні бути сплачені Партнером для отримання товару/позики, відомостей щодо необхідності надання гарантій поручителів для забезпечення своїх зобов’язань по договору, щодо періоду часу отримання позики. Тобто, зміст поширеної рекламної інформації є таким, що вводить в оману внаслідок замовчування окремих фактів.

Слід зазначити, що право на отримання товару/позики виникає у Партнера після того, як фонд коштів Простого Товариства буде достатнім та Партнер матиме найбільшу кількість внесених (сплачених) коштів, тобто, Партнеру невідомо в момент укладання договору, коли він отримає товар/позику, термін від укладення договору до надання товару/позики може бути тривалим, а конкретна дата отримання товару/позики при укладанні договору Товариством не визначена.

Тобто, фактичне отримання товару/позики можливе лише у разі наявності обставин і чинників, які не залежать від волі споживача і не можуть бути йому відомі на момент укладення договору. Однак, з розміщеної Товариством реклами не вбачається наявність умов, без яких отримати позику/товар неможливо.

Відділення зобов’язало ТОВ «Фінансовий Дім «Позика» у двомісячний строк з дня одержання рішення привести поширювану ним в засобах масової інформації рекламну інформацію у відповідність до вимог законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та повідомити про це територіальне відділення з наданням відповідних копій макетів рекламної інформації; в разі припинення ним розміщення в друкованих засобах масової інформації вищевказаної реклами, повідомити, з якого часу поширення відомостей припинено.

«Згідно із статтею 1 Закону України « Про рекламу», реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Недобросовісна реклама – реклама, яка вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження», – надав пояснення голова територіального відділення Володимир Оніщенко.