• Головна
  • Які умови треба створити в галузі туризму Полтави, щоб підвищити її успішність?
15:38, 23 квітня 2018 р.

Які умови треба створити в галузі туризму Полтави, щоб підвищити її успішність?

Відповідь на це питання шукали співорганізатори ГО «Туристичний кластер Полтавщини» на загальних зборах, що відбулися днями на базі одного з готелів. 

Взаємодія замість конкуренції

Обласний туристичний кластер існує та успішно функціонує з 2010 року. Головною особливістю саме цього формування є принцип ефективної взаємодії між представниками різних галузей сфери обслуговування. Саме це, вважає голова громадської організації Наталія Однойко, слугує основою успішності в роботі.

«Нам вдалося об’єднати науку (інститути та університети, які готують управлінців, екскурсоводів у сфері туризму, музейних працівників) заклади розміщення, перевізників, ресторани. Окрім того, багато питань юридичних, які ми разом вирішуємо: туристичний збір готелів, облаштування туристичних зелених садиб. Що характерно, ми не кункуруємо, а взаємодіємо. Наші туристи їдуть з Полтави задоволеними», - розповідає пані Наталія.

Підтверджує ефективність взаємодії, спираючись на свій сорокарічний досвід роботи в туристичній галузі й голова Спілки екскурсоводів, Тамара Кулинич:

«У нас дуже цікава молодь у середовищі екскурсоводів. Вони розробляють і започатковують нові підходи, нові маршрути. В них є здорові амбіції, високий рівень інтелекту, ентузіазм. Утім, вони поки не готові працювати командою. Над цим ще варто працювати».

«Родзинка» тільки від полтавського екскурсовода

«На жаль, часто так буває, що до нас їдуть туристичні групи з інших міст (найчастіше з Харкова, Кропивницького, Дніпра) зі своїми екскурсоводами у супроводі. Звісно, що за умови автономної екскурсії Полтава втрачає свій збір. Але, як правило, супутні екскурсоводи надають стандартну інформацію про чуже місто, яку знайшли в Інтернеті чи в довідниках. Ми ж можемо виграти у цій конкурентній боротьбі лише пропонуючи своїм туристам ексклюзив, родзинку, якої немає у широкому доступі», - каже директор готелю «Турист», член Національної спілки краєзнавців та Спілки екскурсоводів, Лариса Оніщук.

З колегами треба бути щирими та відкритими, доброзичливими й привітними, утім, ніколи не можна показувати технологій, методики, особливої специфіки. Такі правила диктує сучасний ринок послуг. І їх треба дотримуватися.

Багатий маршрут за мінімальну ціну

Статистика свідчить, що протягом минулого року українці стали у 4 рази менше подорожувати. Причина – економічна нестабільність, зубожіння населення. Потреба ж у пізнанні, подорожі – у списку вторинних потреб людини, як не крути. І щоб втримати гідний рівень полтавській туристичній галузі треба розробляти «багаті маршрути за доступну ціну». Так вважає співзасновник Полтавського обласного туристичного кластеру Лариса Оніщук. Думку потверджують і члени Спілки екскурсоводів.

Плюс до всього, цінова політика має бути гнучкою. Слід ввести диференціацію цін для учнів, студентів, учасників бойових дій, пенсіонерів. Як правило, туристичні фірми вважають це зайвим клопотом, й рідко практикують. Утім, самі туристи вважають це виявом поваги й збільшують рівень довіри до такої турфірми.

Екскурсія – справа «інтимна»

Так вважають члени Спілки екскурсоводів. Адже для того, щоб справити гарне враження на туристів, до кожної групи треба практикувати індивідуальний підхід. Вже на етапі узгодження маршруту з замовником треба обговорювати вік, рівень знань, напрямок інтересів, перевагу за статевою ознакою учасників групи.

За таких умов туризм Полтави має всі шанси посісти гідне місце в Україні.

Цього дня окрім стратегії взаємодії та спільної праці, члени громадської організації домовилися:

«Визначити день раз на місяць: зустрічатися, обговорювати, в кого де є які новинки, які конструктивні пропозиції. І з розміщення, й з екскурсійної діяльності, і з методичних подорожей. Особливість кластера в тому, щоб обмінюватися групами, доповнювати своїми послугами якість туристичного продукту».

Для кластеру на часі участь у святі «Полтавської галушки», розробка етноекскурсій, тематичних гастрономічних майстер-класів, створення ексклюзивних музейчиків з низкою інтерактивних заходів.

Ольга Мороховська

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#туризм #розвиток #стратегія
Оголошення
live comments feed...